האם פרסום כתבה שיווקית משתלם לעסק?

עורכת הדין השקיעה אלפי שקלים בשיווק שלא הביא לקוחות, יועץ המשכנתאות רצה לפרסם בפייסבוק כי “זה מה שכולם עושים”. מתוך האפשרויות לשיווק באינטרנט, מומלץ לנסות פרסום כתבות באתרי תוכן. בעלי עסקים שניסו את השיטה מספרים איך זה עובד

פרסום תוכן שיווקי לעסקים

ק’, עורכת דין, יצאה לעצמאות והחליטה לפתוח משרד משלה.
היא הקימה אתר אינטרנט, השתתפה בקבוצות נטוורקינג וניהלה פורומים מקצועיים ברשת, שכרה משרד יח”צ, השקיעה בקידום האתר, פרסום בגוגל ושיווק בפייסבוק – והמתינה ללקוחות שיגיעו בהמוניהם. הלקוחות אכן החלו להגיע, אך הפניות היו מועטות… וההשקעה הכספית עצומה.


מאפס פניות – להכנסות של יותר ממיליון שקל בשנה

יום אחד, הכל השתנה. לאתר של ק’ עלתה כתבה שסיפרה על אחד המקרים שק’ ייצגה בהצלחה בבית המשפט, והכתבה הזו קודמה בתשלום באתרי התוכן שכולנו מכירים וגולשים בהם מדי יום, באמצעות פרסום כתבה באאוטבריין (כתבות אלו מסומנות בדרך כלל בתיאור “מרחבי הרשת”).

הכתבה כלל לא ניסתה למכור את השירות של ק’ וגם לא לשכנע את הקוראים בעבודה המצוינת שלה. היא בסך הכל סיפרה סיפור. אבל לגולשים זה הספיק, וכתבה אחת הצליחה לעשות את כל מה שלא הצליחו לעשות שאר מאמצי השיווק של ק’. 

בתוך זמן קצר, ממצב של אתר עם תנועה מועטה ולקוחות בודדים שפנו אליה בכל שבוע, התנועה החודשית באתר של ק’ זינקה לכ-30 אלף גולשים שביקרו באתר, ליותר מ-100 פניות שקיבלה מדי חודש מלקוחות חדשים – ולהכנסות של מעל מיליון שקלים בשנה, כמעט כולן כתוצאה מפרסום תוכן שיווקי.


“אני כל הזמן רואה את המתחרים שלי בפייסבוק”

בעולם השיווק הדיגיטלי, לפעמים נדמה שעסקים פועלים באופן לא רציונלי: הם מפרסמים בפייסבוק או בגוגל כי כולם עושים את זה, כי מישהו אמר להם שהיום אי אפשר בלי שיווק בפייסבוק, או כי הם רואים כל הזמן את הפרסומות של המתחרים שלהם, ומרגישים שאולי הם מפספסים פה משהו. אבל אף אחת מהסיבות האלו לא באמת רלוונטית לצרכים ולמטרות של העסק עצמו. 

מטרה כזו יכולה להיות חשיפה של מותג או מוצר מסוים, הגדלת מכירות, יצירת תנועה לאתר ועוד. לכן, לפני הכל, צריך לבחון מהן הפלטפורמות המתאימות לפרסום העסק, שיסייעו לנו להשיג את המטרה שהגדרנו. אחרת, כל מה שנעשה יהיה שקול להשלכת הכסף אל הפח. 


הכתבה השיווקית של יועץ המשכנתאות

כזה למשל היה המקרה של ר’, יועץ משכנתאות שהגיע אלינו במטרה להתחיל לקבל פניות מלקוחות המעוניינים בשירות שלו, וביקש לעשות זאת דווקא בעזרת פרסום בפייסבוק. כשבחנו לעומק את השירות שר’ הציע ללקוחות שלו, הגענו למסקנה שפייסבוק כלל אינה הפלטפורמה המתאימה עבורו, והיא צפויה לייצר לידים באיכות נמוכה מאוד.

האלטרנטיבה שהצענו היתה פרסום תוכן שיווקי באתרי התוכן הגדולים באמצעות קידום כתבה בטאבולה ובאאוטבריין – המלצה שהוכיחה את עצמה כשהכתבה זכתה למאות כניסות ביום, ור’ החל לקבל פניות מלקוחות שהתעניינו בשירות שהציע, באופן יומיומי.


הפרסום הממומן הגיע לעשרות אלפי גולשים

במקרה של נ’, מנכ”ל עמותה, יותר מ-2,000 שקלים בחודש הוקצו לניהול דף הפייסבוק של העמותה, שכלל כתיבה והעלאה שוטפת של תכנים לדף, אך מבלי לקדם אף אחד מהם בתשלום.

כתוצאה מכך, התכנים נחשפו למספר מועט מאוד של אנשים, בעיקר חברים ומכרים של צוות העמותה – פעילות חסרת משמעות לחלוטין מבחינה שיווקית, שגם עלתה לה יותר מ-24 אלף שקל בשנה.

החלטנו להגדיל משמעותית את התקציב, ולהשקיע בניהול קמפיינים ממומנים ופרסום כתבות בנושאים שונים, בדף הפייסבוק של העמותה במקביל לפרסום באאוטבריין ובטאבולה.

קידום תוכן שיווקי לקהלים רלוונטיים בלבד, הניב חשיפה איכותית ומעורבות של עשרות אלפי גולשים בחודש. לראשונה מאז הקמת העמותה היא הצליחה להגיע לקהלי היעד המדויקים לה, למשוך אותם למגוון הפעילויות שיזמה – ביניהם מפגשי לימוד, הופעות וערבי תרבות, מענקי מלגות לסטודנטים ועוד.

 

מליס דיגיטל היא סוכנות לשירותי תוכן, כתבות ופרסום תוכן שיווקי באתרי התוכן הגדולים בישראל, באמצעות אאוטבריין וטאבולה.

הפרויקטים שלנו