איזה מילות חיפוש צריך לשלב בתוכן לאתר אינטרנט?​

השלב האחרון בתכנון אתר אינטרנט לפני קופירייטינג, כתיבת תוכן לאתר ויציאה לעיצוב ופיתוח, הוא בדיקה של מילות החיפוש הרלוונטיות לצורך קידום האתר במנועי חיפוש. מדריך מזורז לפיצוח גוגל

כתיבת תוכן לאתר: בחירת מילות מפתח

איפה מתחילים כשרוצים להקים אתר אינטרנט?
כדי להתחיל בבניית אתר, רוב האנשים יפנו קודם כל למעצב או מפתח אתרים.

עיצוב ופיתוח הם אמנם שני נדבכים מרכזיים בבניית אתר אינטרנט, אך כדי לעשות את זה נכון, התהליך חייב להתחיל בתכנון קפדני, קופירייטינג וכתיבת תוכן לאתר בהתאמה לקהל היעד של המוצר או השירות שלך. המאמר הבא יסביר כיצד מבצעים ניתוח של קהל היעד המבוקש ושל המוצר או השירות שאתה מציע, כך שישתקף בצורה אידיאלית באתר שלך.

כל קופירייטר ומעצב צריך בריף שיווקי

לפני תחילת תהליך קופירייטינג וכתיבת תוכן, עיצוב ופיתוח אתר אינטרנט, תכנון של כל אתר מתחיל במחקר מקדים לצורך הפקת בריף שיווקי ובבחינה של העיצוב והתוכן הקיימים באתרים המתחרים. רק אז אפשר לחפש אתרים להשראה ולגבש קונספט כללי. השלב האחרון בתכנון הוא בדיקה מעמיקה של מילות החיפוש הרלוונטיות לקידום האתר במנועי חיפוש, ובראשם מנוע החיפוש של גוגל.

איך מחליטים אילו מילות חיפוש לקדם בכתיבת תוכן לאתר אינטרנט?

1. חשוב מה הגולשים מחפשים כשהם זקוקים למוצר או לשירות שלך, והכן רשימה של מילים וביטויים רלוונטיים לתוכן לאתר שלך בכל הווריאציות האפשריות, גם אם הן דומות מאוד.

2. בדוק אילו מהביטויים מחופשים יותר מהביטויים הדומים להם. הדרך הכי פשוטה לעשות את זה היא להקליד את תחילת הביטוי במנוע החיפוש של גוגל ולראות היכן כל ביטוי מופיע ברשימה האוטומטית המופיעה מתחת לשורת החיפוש. ככל שביטוי נמצא גבוה יותר ברשימת הביטויים, כך הוא מחופש יותר על ידי הגולשים.

3. דרך מדויקת יותר לבדוק אילו ביטויים מחופשים יותר מאחרים היא דרך כלי מילות המפתח של גוגל, Google Adwords, דרכו ניתן לדעת בדיוק כמה חיפושים מבוצעים עבור כל מילה או ביטוי מפתח, ומה מידת התחרות בקידום של כל ביטוי. ככל שהביטוי מחופש יותר והתחרות עליו גבוהה – כך יהיה קשה יותר לקדם אותו, ולכן רצוי להתמקד בביטויים דומים שהתחרות עליהם נמוכה יותר.

4. דרג את מילות החיפוש ברשימה שיצרת, כשהמילה או הביטוי המחופשים ביותר נמצאים בראש הרשימה. רצוי לקדם ביטוי מפורט יותר מאשר ביטוי מצומצם שבכל מקרה נכלל בביטוי המפורט.

5. מתוך מילות החיפוש הרלוונטיות לכתיבת תוכן לאתר שלך, בדוק אילו מילות חיפוש מקודמות באתרי האינטרנט של המתחרים, עד כמה הן מקודמות ובאיזה אופן. איזה מילים מופיעות בתפריטי העמוד הראשי באתרי המתחרים? אילו מילים נכללות בתוכן הכתוב באתר? האם יש מילים המקודמות גם בתפריט התחתון (Footer)? והכי חשוב– אילו מילים או ביטויים רלוונטיים לא מופיעים באתרי המתחרים וכדאי שיופיעו ויקודמו במסגרת כתיבת תוכן לאתר שלך?

תוכן לאתר אינטרנט: עכשיו אפשר להתחיל

 לאחר גיבוש רשימת המילים והביטויים הרצויים לצורך קידום האתר במנועי חיפוש, אפשר להתחיל בתהליך כתיבת תוכן לאתר האינטרנט שלך. הרשימה שגיבשת תסייע לך לקבוע את כותרות הלשוניות בתפריטי העמוד הראשי, את הניסוח לכותרות, התוכן בעמודים הפנימיים, המאמרים ושאר התוכן שיופיע באתר. עכשיו, כשאתה מצויד בבריף שיווקי, מידע על האתרים המתחרים, אתרים להשראה ורשימת מילים וביטויים לחיפוש – זה יהיה הרבה יותר קל.

הפרויקטים שלנו