שיווק באינטרנט:
איך משיגים לידים לעסק?

אתר אינטרנט, דפי נחיתה, פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק – תקציב הפרסום שלך יכול להתפזר לכל כך הרבה מקומות, אבל איפה הכי כדאי להשקיע אותו? הגיע הזמן להכיר את אפשרויות השיווק הכי פופולריות באינטרנט, ולהתחיל לקבל לידים

לידים לעסקים: שיטות הפרסום

שיווק באינטרנט נותן לבעלי עסקים יתרון עצום שאין לכלי פרסום אחרים – חשיפה בפני לקוחות פוטנציאליים בכל זמן ובכל מקום, מהסיבה הפשוטה שכולנו נמצאים באינטרנט כל הזמן.
 

אבל שיווק עולה כסף, ויש לא מעט אפשרויות להשיג לידים: בניית אתר, דף נחיתה, פרסום בגוגל, בפייסבוק, ביוטיוב, בטאבולה, אאוטבריין, באמצעות באנרים ועוד. אז איפה מומלץ להשקיע את התקציב ומאיפה להתחיל?

כדי לעשות קצת סדר בנושא הזה, כדאי לבחון את ארבע הדרכים העיקריות לפרסום באינטרנט שמתאימות כמעט לכל עסק, ומתוכן לבחור את השיטה שתייצר יותר לידים לעסקים בכל התחומים.

1. אתר אינטרנט ודף נחיתה

בניית אתר ו/או דף נחיתה הם שני האמצעים הכי בסיסיים לשיווק באינטרנט, שמהווים תשתית לכל קמפיין שתיצור לעסק, וזה המקום שממנו בדרך כלל מומלץ להתחיל את התהליך.

אל אתר האינטרנט או דף הנחיתה של העסק יובילו המודעות שתפרסם, וזה לא משנה באיזו פלטפורמת פרסום תבחר. אתר האינטרנט שלך הוא “הבית” של העסק, ובהחלט המקום הכי טוב שבו תוכל להציג אותו ואת המוצרים והשירותים שאתה מציע. בניית אתר תאפשר לגולשים המעוניינים במוצר שלך ליצור איתך קשר, ומנועי החיפוש יסרקו אותו בקביעות, כך שמהר מאוד הוא יופיע גם בתוצאות החיפוש שרלוונטיות לעסק שלך. 

אל דף הנחיתה יגיעו גולשים דרך קמפיין ממומן, במטרה ברורה לאסוף לידים לעסק. קמפיין שמוביל לדף נחיתה יראה לגולש מידע ממוקד שכל מטרתו לכוון להשארת פרטים ליצירת קשר, ללא אפשרות להגיע ממנו לעמודים אחרים, שיסיחו את דעתו.

2. פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק נותן יתרון עצום שאין לאפשרויות פרסום אחרות, והוא היכולת לפלח את המודעה שלך לקהל היעד הרצוי בלבד, לפי מין, גיל, מקום מגורים, תחומי עניין ועוד.

כך, הפילוח הופך כל ליד שתקבל לאיכותי ורלוונטי הרבה יותר, כי תקציב הפרסום מנותב אך ורק לקהל היעד הנכון והמדויק. לכל עסק מומלץ להקים דף עסקי בפייסבוק, להעלות פוסטים רלוונטיים, ולייצר מודעות שיפנו אל תכני הדף, לאתר האינטרנט או לדף נחיתה ייעודי לאיסוף לידים לעסק.

3. פרסום בגוגל

כשהעסק שלך מציע שירות או מוצר שכולם צריכים, אבל לא באופן קבוע, אין סיבה לפרסם לכולם בפייסבוק ולקוות שהם יזדקקו לשירותיך בקרוב. זה המקום להיעזר בפרסום בגוגל.

טכנאי גז? חשמלאי? יועץ פרסום? מודעה בגוגל תחשוף את המודעה שלך רק בפני אנשים שחיפשו בדיוק את השירות שאתה מציע. גם אם האתר שלך לא נמצא במקום גבוה בתוצאות החיפוש, מודעת גוגל תעשה במקומו את העבודה, ואפילו בצורה טובה יותר.

כשאדם מחפש שירות כמו זה שאתה מספק, כנראה שהוא זקוק לו, ועכשיו. כשהוא יראה את המודעה שלך מעל או ליד תוצאות החיפוש, הוא עשוי להקליק עליה, ייכנס לאתר או לדף הנחיתה שלך, וישאיר פרטים ליצירת קשר.

4. פרסום כתבה באאוטבריין או טאבולה

פרסום כתבה שיווקית נחשבת לאחת הדרכים המומלצות היום להשגת לידים לעסק ברמת בשלות גבוהה ומוכנות להתקדמות בעסקה, ומאפשרת לחסוך את ההשקעה בהקמה או שדרוג של אתר אינטרנט, דף נחיתה ודף פייסבוק עסקי. כל מה שצריך זה לייצר כתבה מעניינת ומניעה לפעולה – ולהתחיל בקמפיין.

פרסום באאוטבריין או פרסום בטאבולה מאפשרים לקדם תוכן שיווקי על המוצר או השירות שלך באתרי התוכן הגדולים בישראל, ביניהם אתרים כמו “ynet”, “מאקו”, “כלכליסט” ורבים אחרים. מכירים את החלק שמופיע מתחת לכל כתבה בכל אתר ומפנה ל”כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך”? בדיוק זה.

פניות שמתקבלות מגולשים שקראו כתבה שלמה הן פניות רציניות יותר לעומת אלו המתקבלות בפלטפורמות פרסום אחרות, באופן טבעי – הגולש קרא כתבה שלמה, הבין בדיוק במה מדובר והפנים את המסר השיווקי, ולכן בשל יותר לסגירת עסקה.

 

לידים לעסק: כמה זה עולה?

יש מספר גורמים שמרכיבים את עלות השיווק באינטרנט: עלות הקמת האתר ו/או דף הנחיתה, וכמובן מחיר הקמפיין שמגיע לאחר מכן, בגוגל, בפייסבוק, טאבולה או באאוטבריין. התשלום לחברה שתנהל לך את הקמפיין הוא לרוב חודשי, ותלוי במספר גורמים: תקציב העסק שלך, גודל החשיפה, מספר המודעות ועוד. 

ניקח לדוגמא חברת יזום ובנייה שזקוקה ללידים לנדל”ן. לפני הכל, חשוב לבנות לחברה אתר תדמית מרשים שיופיע בתוצאות החיפוש בגוגל ויספק מידע לגולשים שרוצים לקרוא עוד על החברה ועל הפרויקטים שלה. עלות בניית אתר תדמית יכולה לנוע בין כמה אלפי שקלים לכמה עשרות אלפי שקלים – תלוי במורכבות ובאפיון האתר הנדרש.

מלבד בניית אתר, מומלץ כאמור להקים דף פייסבוק, להעלות אליו תכנים מתאימים ולקדם את הפוסטים בתשלום. העלות היא בין כמה מאות שקלים בחודש לכמה אלפים (או יותר, אם מדובר בפרויקט משמעותי). גם עלות הפרסום בגוגל די דומה.

כדי להתחיל לקבל לידים לנדל”ן באופן מיידי, מומלץ לייצר כתבות ולפרסם בטאבולה ואאוטבריין – כאן העלות היא כמה אלפי שקלים לכל קמפיין, לתקופה של עד שבועיים.

אם האתר, הכתבות או דף הנחיתה עובדים היטב ומצליחים להשיג לידים איכותיים ולהביא להגדלת המכירות, כדאי להגדיל את תקציב הפרסום: ככל שתשקיע יותר בקמפיין, כך תוכל להגיע לקהל גדול יותר שייחשף למודעה או לכתבה שלך, ייכנס לדף הנחיתה או לאתר, ישאיר פרטים ליצירת קשר – ואולי גם יסגור עסקה.

 

מליס דיגיטל היא סוכנות פרסום ותוכן, המספקת שירותי שיווק באינטרנט, כתיבה שיווקית, קופירייטינג, פרסום בפייסבוק, ניהול קמפיינים באאוטבריין וטאבולה, שיווק באמצעות תוכן, קניית לידים, מכירת לידים ועוד.   

 

קבל/י בחינם את המדריך לפרסום עסקים קטנים באינטרנט –
(מותאם לקריאה במכשירים ניידים)

5 השיטות המובילות לפרסום באינטרנט

 

הפרויקטים שלנו