איך בוחרים שם למותג חדש?

מקימים מותג, חברה או עסק חדש? עוד לפני שמתחילים לבנות לו אתר, לשווק בפייסבוק ואפילו להדפיס כרטיסי ביקור – לפני הכל, צריך למצוא לו שם מתאים. איך עושים את זה? הנה 10 דרכים לבחירת השם המושלם

בחירת שם למותג, חברה או עסק

בחירת שם לעסק, שם לחברה או שם למותג היא אחד מהשלבים המרגשים בהקמת עסק, והשלב הראשון בתהליך המיתוג שלו. הרעיון הופך לפתע לממשי, והעסק מתקדם צעד נוסף ומשמעותי לקראת היציאה לאור.

אתם יודעים שההחלטה תלווה אתכם לאורך זמן ושהיא צריכה להיות הכי טובה שאפשר – אבל איך ממציאים שם לעסק ומאיפה מתחילים? כאן ריכזנו עבורכם 10 אסטרטגיות שונות שיכולות לעזור בתהליך ולמצוא את השם המתאים ביותר לעסק החדש.

1. שם קליט שאתם אוהבים

כל שם שתבחרו חייב להתגלגל לכם על הלשון בקלילות. אתם צריכים ממש לאהוב אותו, להתחבר אליו ולהרגיש שאיתו אתם יכולים לנצח. אם זה לא המצב, כדאי שתמשיכו לחפש.

2. שם שמתאים למסר השיווקי של המוצר

לא הייתם רוצים שלירקנייה שלכם יקראו “תמול שלשום” או שלמכון הקוסמטי שלכם יקראו “שומות”. שם של מותג צריך להחמיא לו, לייצג את העסק בכבוד ולהעביר את המסר הנכון. בין אם מדובר במסר של יוקרה, של עממיות של ניקיון או חדשנות – כבר בשלב השם של העסק יש חשיבות גדולה למסרים. דוגמאות לשמות תואמי מסר הם למשל רי-בר, google, פלאפון, ד”ר גב.

3. סתם שם

תתפלאו, אבל יש הרבה אנשים שמאמינים שהדבר החשוב ביותר הוא שהשם יהיה קליט וקולע. אין להם סנטימנטים למקור השם או למשמעות שלו, ובדיוק בשביל זה הומצאו גנרטורים לשמות (Name Generators), שמאפשרים להציע שמות אקראיים בקליק – חלקם אפילו טובים, וחלקם יעזור לכם בהכוונה ויספקו רעיונות חדשים. כאן תוכלו למצוא גנרטור שמות כזה.

4. שם לפי שם

לפעמים השם המושלם מסתתר דווקא בשם שלכם או של אדם הקרוב אליכם, שתרצו לקרוא למותג על שמו. אם אתם אוהבים את השם שלכם, אפשר להפוך אותו לשם המותג ואפשר לשדרג, להוסיף ולעשות עליו כל מיני מניפולציות עד שתגיעו לתוצאה שתאהבו. דוגמאות שאנחנו אוהבים: “Oprah”, “אסתי לאודר”, “טומי הילפיגר”, “בובי בראון”.

5. שחקו עם השפה

יש עוד שפות בעולם חוץ מאנגלית! שמות בספרדית, צרפתית, לטינית, או אפילו יפנית וסווהיאלית – יכולים להישמע מצוין ולהוסיף נופך בינלאומי למותג שלכם. נסו לחפש מילים שקשורות למותג שלכם בשפות שונות (בעזרת Google Translate זה ממש פשוט), ואולי תגיעו ליעד מהר משחשבתם.

6. שם שמעורר רגש

אם החברה שלכם עוסקת בתחומים שהרגש חשוב בהם, בהחלט אפשר לבחור שם שפורט על מיתרי הלב ויכול לעורר תגובה אמוציונלית גם אצל הקשוחים ביותר. דוגמאות לשמות כאלה אפשר למצוא בעמותות כמו “חיבוק ראשון”, “לתת”, “תנו לחיות לחיות”.

 

7. היפוך אותיות

יש לכם מילה שאתם ממש אוהבים, חושבים שהיא מושלמת אבל לא מתאימה בתור שם לעסק או למותג? אתם יכולים לנסות לשחק איתה, להפוך את האותיות, לייצר ממנה מילה חדשה או לתרגם אותה לשפה אחרת – פתאום תגלו שהכל מסתדר.

8. שם שמתאר את השירות שאתם מספקים

ישירות היא דבר מוערך. אם חשוב לכם שקהל היעד יבין את מהות העסק כבר מעצם שמו, אפשר לחפש מילה שמתארת אותו בצורה המדויקת ביותר ולחסוך שאלות ותהיות מיותרות. דוגמא לכך היא חברת “נתק”, שדואגת לוודא שהתנתקתם משירות שאינכם מעוניינים בו יותר.

9. ראשי תיבות

חברות רבות יוצרות שמות מראשי התיבות של השירותים שהן מספקות או הערכים המייצגים אותן. זהו פיתרון יעיל לקיצור שמות ארוכים, ואפשר לנצל אותו גם הפוך – יש לכם רצף של אותיות שהחלטתם לבחור כשם למותג החדש? מצוין. עכשיו רק תמצאו את המילים המתאימות שמסתדרות עם האותיות האלו – ותקבלו שם שאתם אוהבים עם מסר מעולה מאחוריו.

 

10. מספרים

מספרים הם אופציה מצוינת לשם מקורי וייחודי. המספר יכול להיות קשור למותג באופן ברור ומובהק, או להתחבר אליו באופן שרק אתם מבינים. כך, למשל, מוצר קוסמטי יכול להיקרא “me-10” (אני פחות 10 שנים). דוגמאות למותגים מוכרים שמשלבים מספר בשם, הם למשל הבשמים “שאנל 5″ ו”212” של קארולינה הררה, או מותג האופנה “Forever 21”.

ועוד כמה טיפים קטנים…

בחרתם את השם המושלם למותג, ואתם כבר ממש רוצים להתחיל לגלגל אותו בעולם. רגע לפני שיוצאים לדרך, יש כמה דברים שחשוב לבדוק, כדי להימנע ממצבים לא נעימים שעלולים לגרום לכם לעוגמת נפש, לבזבוז כספים לחינם ואפילו להסתבכות משפטית:

  1. ודאו שאין חברה אחרת הנושאת את אותו שם.
  2. בדקו אם יש סימני מסחר רשומים על השם שבחרתם בתחום העיסוק שלכם.
  3. בדקו האם הדומיין פנוי – כדי שתוכלו לקנות אותו ולאחסן בו את אתר האינטרנט של המותג.
  4. בדקו שאין לשם שבחרתם משמעות שלילית בשפה שיכולה להיות רלוונטית לחברה שלכם.
  5. עשו קבוצת מיקוד קטנה עם אנשים מגוונים שאתם מעריכים, שאלו אותם מה דעתם על השם שבחרתם – אולי תגלו דברים שלא חשבתם עליהם קודם בעצמכם.


בהצלחה!

פרסום כתבות


מליס היא סוכנות דיגיטל המספקת שירותי תוכן, פרסום ושיווק באינטרנט, עיצוב גרפי, בניית אתרים, פרסום כתבות באתרי התוכן הגדולים בישראל, ניהול קמפיינים בפייסבוק, אינסטגרם, פרסום כתבות באאוטבריין ופרסום בטאבולה.

הפרויקטים שלנו