מחוץ לרשת:
איזה דברים אסור לפרסם בפייסבוק?

אחת הדרכים הכי אפקטיביות לפרסום באינטרנט היא קמפיין פייסבוק. לפני שמתחילים, כדאי להכיר את כל האיסורים והמגבלות על מוצרים ושירותים שלא יקבלו את אישור הרשת החברתית – ולכן לא יעלו לאוויר

מה אסור לפרסם בפייסבוק?

מתחיל לפרסם בפייסבוק? מצוין. אבל לפני השקעה בשיווק בפייסבוק הכולל ניסוח ועיצוב מודעות מרהיבות לקראת קמפיין עתיר תקציב – כדאי להכיר את המגבלות שפייסבוק מטילה על פרסום תחומים, מוצרים ושירותים מסוימים, וגם את הנושאים שהיא לא מאשרת לפרסם בשום פנים ואופן.

 

הסתה, השמצה, שנאה, קריאה לאלימות, ריגול וזיופים

פייסבוק מצהירה באופן נחרץ, כי מודעות שיעסקו בהסתה, השמצה, שנאה וקריאה לאלימות כנגד אנשים פרטיים או קבוצות, לא יפורסמו באתר בשום פנים ואופן. גם מוצרים ומסמכים מזויפים וציוד ריגול המוצע למכירה הם מחוץ לתחום.

פורנוגרפיה, התעשרות מהירה ושיווק רשתי

אין אפשרות לפרסם מודעות בעלות אופי פורנוגרפי, רמיזות מיניות בוטות ותמונות עירום. גם מכירות פומביות מסוגים מסוימים כמו “מכרזי אגורות” ומכרזים בסגנון דומה, יחד עם קריאות להתעשרות מהירה ושיווק רשתי, אסורים גם הם באתר, מחשש להונאה.

כלי נשק או טבק

מלבד התחומים האסורים לחלוטין, ישנם גם מודעות שפייסבוק מרשה לפרסם תחת מגבלות. הכלל המנחה הוא לא להשתמש בפרסום לצרכים שליליים. פרסום מקומות לרכישת כלי נשק אסור בהחלט, אבל אם מדובר בתחום עניין כמו תצוגת כלי נשק, הפרסום מותר. כך גם לגבי מוצרי טבק – אסור לעודד עישון, אך מותר לפרסם קבוצות ומפגשים לחובבי סיגרים וכדומה. מודעות בעניין גמילה מעישון, מתקבלות כמובן בברכה.

היכרויות, מין ואלכוהול

פורנוגרפיה, כאמור, אסורה לפרסום. לכן, גם כאשר מפרסמים מוצרים למבוגרים בלבד, אין להשתמש בהם על ידי תמונות או שפה בעלות אופי מיני בוטה. מה שפייסבוק כן מאשרת הוא פרסום לצרכי בריאות מינית, כמו למשל אמצעי מניעה. אבל גם אז, הם מדגישים, יש לתאר במודעה את התועלת הבריאותית שבמוצר ולא את ההנאה ממנו. 

את המודעות הללו יש לפרסם רק לקהל יעד מגיל ההסכמה ומעלה. שימוש בעירום או ברמיזות מיניות אסור גם במודעות לשירותי היכרויות (שאותן ניתן להציג רק לבני 18 ומעלה), וכך גם הבטחות לאהבת אמת, סטוצים או כלות בהזמנה.  

עניין הגיל רלוונטי גם בתחום האלכוהול כמובן, ופייסבוק מתירה פרסום רק לפי הגיל החוקי בכל מדינה (ישנן מדינות בהן אסור בכלל לפרסם אלכוהול). גם כאן, אין לקדם את האלכוהול כמוצר הגורם לשכרות ולעודד שתייה באופן לא מתון, וודאי שלא להציג אותו כבריא, משפר את ההרגשה או מסייע לפעילות גופנית והצלחה. 

כמו כן, פייסבוק אינה מאשרת להציג נשים הרות שותות אלכוהול. אפשר להזמין את קהל היעד לרכוש משקאות, אך לא במטרה להשתכר או לשימוש על ידי קטינים.

כסף, הלוואות והימורים

מי שברצונו לפרסם שירותים פיננסיים, צריך לדעת שפייסבוק אינה מאשרת פרסום שבו מובטח לגולשים לקבל כרטיס אשראי מאושר מיד, הלוואות קטנות וקצרות טווח ומודעות ללא פרסום תעריף ההלוואה ושם הארגון שמספק אותה. בנוסף למודעה עצמה, פייסבוק דורשת שבדף הנחיתה של אותו פרסום יהיו פרטים על אחוז הריבית, דמי הטיפול ומידע רלוונטי נוסף. 

בתחום ההימורים, כל מודעה צריכה לעבור אישור מראש של פייסבוק, וגם אז עליהן לעמוד במגבלות מסוימות, כמו פנייה לגילאי 18 ומעלה, ופרסום מודעה שאינה מציגה הימורים כתחליף לפרנסה או להשתמש בסימני הדולר ($) ללא התייחסות לסכום ספציפי.

הרזיה, בריאות וכושר

מודעות בנושא בריאות והרזיה לא יכולות להציג תמונות “לפני ואחרי”, או להבטיח תוצאות לא סבירות. הן לא יכולות להתייחס לפגמים בגופו של אדם, אלא לעודד שינוי בדרך בריאה (למשל – במקום לפנות למישהו כאל “שמן”, אפשר לפרסם לו דרך בריאה לרדת במשקל). גם מוצרי הבריאות והכושר מיועדים לאנשים בני 18 ומעלה בלבד.

פרסום תרופות במרשם אסור בהחלט, אך בתי מרקחת מוסמכים יכולים לפרסם באישור מראש של פייסבוק. תוספי תזונה לרוב מותרים לפרסום, בתנאי שאינם מכילים חומרים מסוימים, המפורטים בהנחיות האתר.

תוכנות מחשב ולידים

פייסבוק אוסרת פרסום של הורדת תוכנות הנחשבות “זדוניות”. כלומר, כאלו שמסוגלות להשתלט על מחשב, לבצע פעולות ללא ידיעת המשתמש, להזיק לחומרה או לתוכנה וכמובן גם תוכנות המפרות זכויות יוצרים. אדם שמעוניין לפרסם תוסף סרגל כלים, צריך לפרט בדיוק מה הוא כולל ומה יקבל מי שיוריד אותו.

מודעה המיועדת ליצירת לידים, צריכה להציג את כל התנאים שבה (התחייבויות, מחירים וכדומה) באופן ברור וגם לספר לגולש באיזה אופן הוא יקבל פנייה בחזרה. על פי ההנחיות של פייסבוק, נדרש גם לספר לגולש אם פרטיו יועברו לצד שלישי או לא.

שירותי מנויים

מודעות למכירת שירות במנוי יפורסמו לגילאי 18 ומעלה, יבהירו את תנאי המנוי ויתארו את המוצר או השירות במדויק, ללא הסתרת פרטים. הן יציגו תנאים ומגבלות, אם יש, מדיניות פרטיות, תיבת סימון שבה יאשרו אנשים את התנאים והמגבלות (לא מסומנת אוטומטית), ולהבהיר כבר במודעה שמדובר בשירות בתשלום. אם מדובר בתקופת ניסיון בחינם, יש לציין אותה. 

לתקנון ולהנחיות המלאות של פייסבוק בנושא פרסום, לחץ כאן.

 

מידע וטיפים נוספים שעשויים לעניין אותך:

הפרויקטים שלנו