יחסי ציבור באינטרנט: חשיפה בכל אתרי התוכן

במקום לשכור משרד יחסי ציבור שישלח כתבות לתקשורת שאולי יתפרסמו ואולי לא, יש דרך אחרת, טובה וזולה יותר: פרסום כתבת יח”צ בטאבולה ואאוטבריין יקדם אותה בו זמנית באתרים כמו ynet, “מאקו”, “כלכליסט”, “גלובס”, “וואלה” – ובמאות אתרי תוכן נוספים בישראל

פרסום כתבות יח"צ באינטרנט: איך עושים את זה?

יחסי ציבור הם חלק חיוני בכל עסק, ובמיוחד בעידן הדיגיטלי, בו הגולשים מחפשים מידע וצורכים תוכן באופן קבוע. פרסום כתבות יח”צ לעסק הוא אחת הדרכים להשיג חשיפה רחבה, ובמקרים מסוימים גם מכירות אונליין ולידים איכותיים – אך לא תמיד נכון לעשות את זה דרך משרד יחסי ציבור.

כשמשרד יח”צ מפיץ כתבה לתקשורת, אין לנו דרך לשלוט בתוצאה:
העיתון או אתר התוכן יכול להחליט לפרסם את הכתבה, ויכול גם שלא. אם יפרסם, לא תהיה לנו שום שליטה בתוכן, בכותרת ובמסר שפורסם, וזהו סיכון שאנו לוקחים בפרסום כתבה באמצעות יחסי ציבור. בנוסף, לא נוכל להשתמש בכתבה באופן שמועיל לעסק שלנו, כמו שילוב של טופס לידים לצורך יצירת קשר, או אפילו מספר טלפון וקישור לאתר – העיתון או גוף התקשורת שפרסם את הכתבה לא חייב לנו כלום.

האם יש דרך אחרת ליחסי ציבור באינטרנט?
בהחלט כן. היום, משרדי יח”צ הופכים לפחות ופחות רלוונטיים, ועסקים רבים בוחרים בפרסום כתבות באופן ישיר באתרי התוכן הגדולים בישראל, באמצעות קידום ממומן בטאבולה ואאוטבריין. 

פרסום כתבות יח”צ עם טאבולה ואאוטבריין

טאבולה (Taboola) ואאוטבריין (Outbrain) הן מערכות לפרסום כתבות יח”צ וכתבות שיווקיות לעסקים. בדיוק כפי שגוגל מיועדת לפרסום מבוסס חיפוש ופייסבוק לפרסום מבוסס פוסטים בסושיאל. בכל אתר תוכן גדול בישראל יש אזורים שלמים המיועדים לקידום כתבות תוכן שיווקי, תחת הכותרת “אולי יעניין אותך גם” או “מרחבי הרשת” – אלה האזורים של טאבולה ואאוטבריין, וזוהי שיטה מצוינת לפרסום כתבה לצורך יחסי ציבור באינטרנט.

למה עדיף לקדם כתבת יחסי ציבור בטאבולה ואאוטבריין?

  • מגיעים לקהל רחב, מכל האתרים במקביל: למה להסתפק באתר תוכן אחד שיפרסם את הכתבה, כשאפשר להופיע בכולם?
  • חשיפה גבוהה מאוד: פרסום כתבת יחסי ציבור באתר מסוים מגבילה את החשיפה רק לקוראים של אותו אתר, ורק לאלה מתוכם שהקליקו על הכתבה. בפרסום כתבה בטאבולה ואאוטבריין, מגיעים לחשיפה של מספר קוראים גבוה משמעותית (מיליוני גולשים בחודש). 
  • אפשרות למכירות אונליין או קבלת לידים: כתבה שיווקית לעסק המקודמת בטאבולה או אאוטבריין דרך סוכנות תוכן או משרד פרסום, תהיה בשליטה מוחלטת של העסק ששילם עבור הכתבה – ולכן, בניגוד לכתבה המופצת דרך משרד יחסי ציבור – יהיה ניתן לשלב בה טופס פניות ליצירת קשר, קישור לאתר, טלפון לפניות או קישור לרכישת מוצרים אונליין היישר מהכתבה.


יחסי ציבור באינטרנט: עסקים מספרים

מ’, רופא שיניים ממרכז הארץ, הוא מומחה להשתלות שיניים במקרים קשים לטיפול. הוא ניהל מרפאת שיניים מוכרת וותיקה, אך הבין שכדי להתרחב ולהגדיל את ההכנסות שלו, הוא צריך להגיע למטופלים חדשים מכל האזור, ולא רק לתושבי השכונה והסביבה.

החלטנו לייצר למ’ כתבת יח”צ באינטרנט על המרפאה שלו, שפורסמה באתר תוכן שיווקי מוכר. הכתבה שילבה ראיון עם מ’, לצד מידע אינפורמטיבי בנושאי השתלות שיניים וסיפורי מקרה של לקוחות שעברו השתלות מורכבות במרפאת השיניים של מ’. תוך זמן קצר מתחילת פרסום כתבה בטאבולה ופרסום באאוטבריין, הוא התחיל לקבל פניות רבות ממטופלים חדשים.

גיא אליהו, גיטריסט מוכר ומנחה הרכבי רוק, הוא בעל חברת Play Band להרכבי להקות חובבים.
הוא מספר שעד לאחרונה, הוא ניסה להשתמש בפוסטים רגילים בפייסבוק כדי לשווק את העסק שלו, אך לא ראה תוצאות מספקות. הוא החליט לנסות לפרסם כתבת יח”צ על העסק שלו – ולראות מה קורה.

הכתבה, שכללה ראיון וחוות דעת של נגנים וזמרים שמשתתפים בהרכבים, פורסמה באתר התוכן web-mine.co.il, והקישור לכתבה קודם בטאבולה, אאוטבריין וכן הופץ בקבוצות שונות של מוסיקאים בפייסבוק. מאותו רגע ממש, הוא התחיל לקבל פניות רבות מנגנים חובבים שמעוניינים להצטרף להרכבים שלו.

אליהו מספר שהכתבה נתנה לו דחיפה משמעותית, הובילה לעלייה בפניות מנגנים חובבים – וגם במכירות. “הכתבה הזו שינתה את חיי”, אומר אליהו. “היא עזרה לי להגדיל את העסק שלי ולהתרחב. אני ממליץ לכל בעל עסק להשתמש בכתבת יחסי ציבור באינטרנט כדי להגיע לקהל רחב יותר”.

 

מתעניינים ביחסי ציבור באינטרנט?
צרו קשר ונחזור אליכם עם כל המידע.

הפרויקטים שלנו