שיווק מבוסס תוכן:
איך מומלץ לפרסם כתבה שיווקית?

יש שלוש אפשרויות עיקריות לפרסם כתבה שיווקית על עסק או חברה ולהצליח להגיע לקוראים הנכונים: שיווק באמצעות תוכן בטאבולה, אאוטבריין או פייסבוק. מה היתרונות והחסרונות של כל אחת מהשיטות, איך מגיעים לקהל היעד המתאים וכמה זה עולה? כל התשובות בכתבה הבאה

פרסום כתבות לעסק:
כל האפשרויות להגיע לאלפי קוראים רלוונטיים

פרסום כתבה שיווקית ושיווק באמצעות תוכן הפכו לפופולריים במיוחד בשנים האחרונות, בעקבות הצורך של עסקים ביצירת לידים טובים ואיכותיים, שגם בשלים להתקדם לקראת סגירת עסקה.

לידים כאלה מגיעים לעתים רחוקות מפרסום מודעות קצרצרות בגוגל או פייסבוק, מסיבה אחת פשוטה: מודעות כאלו לא כוללות מספיק מידע ולא באמת מצליחות לקדם את הגולש לעסקה.

פרסום כתבה, לעומת זאת, נותן לקורא הרבה מידע וערך, כך שאם הוא מחליט להשאיר פרטים בסופה – זה נעשה כשהוא כבר יודע בדיוק במה מדובר ומביע התעניינות אמיתית. בעולם הדיגיטלי, יש היום שלוש שיטות עיקריות לקידום כתבות שיווקיות באינטרנט – פרסום בטאבולה, באאוטבריין או בפייסבוק. כאן נסביר מה נדרש כדי להתחיל ואיך לבחור את שיטת הפרסום הנכונה.

אחסון הכתבה: באתר החברה או באתר תוכן חיצוני?

לצורך פרסום כתבה שיווקית, לפני הכל יש צורך בלינק למיקום שבו היא מאוחסנת ברשת: זה יכול להיות אתר תוכן שמיועד לפרסום כתבות מהסוג הזה (כמו למשל האתר web-mine.co.il), או אתר העסק עצמו שיאחסן את הכתבה.

מה עדיף? תלוי.
בשיווק באמצעות תוכן, אם המטרה של הכתבה היא יצירת לידים, במקרים רבים מומלץ לפרסם אותה באתר תוכן אובייקטיבי ולא באתר החברה, כדי לא ליצור רושם שיווקי מדי שעלול להרחיק לקוחות פוטנציאליים.

חשוב לשים לב שאתר התוכן בו מתפרסמת הכתבה השיווקית, מאפשר הוספת טופס יצירת קשר (השארת פרטים), על מנת לקבל לידים. לעומת זאת, אם המטרה היא יצירת תנועה לאתר החברה, ניתן כמובן לפרסם בו את הכתבה ולהוביל אליו את הקוראים.

בכל אחת מהאפשרויות הקיימות לפרסום כתבות שיווקיות, מומלץ לפרסם באמצעות סוכנות דיגיטל המתמחה בניהול קמפיין לידים ובשיווק מבוסס תוכן, כדי לקבל תוצאות טובות ולידים איכותיים.

אפשרות 1: פרסום כתבה בטאבולה

טאבולה היא רשת פרסום העובדת עם אתרי תוכן בכל העולם, ומאפשרת לקדם תוכן שיווקי באתרים אלה – עם חשיפה גבוהה במיוחד של עד מיליוני גולשים ואלפי הקלקות בכל יום. בישראל, טאבולה שולטת באתרי התוכן הגדולים, ועיקר החשיפה מתקבלת מאתרים כמו ynet, וואלה, ישראל היום, גלובס ועוד.

חשוב לדעת: פתיחת חשבון טאבולה עצמאי דורשת התחייבות לתקציב פרסום גבוה יחסית (כמה אלפי דולרים לפחות למשך תקופת הקמפיין). התהליך אורך פרק זמן של כשבוע לפחות מרגע הגשת הבקשה, וכדי לעשות זאת יש צורך ביצירת קשר עם נציג של טאבולה, על ידי השארת פנייה באתר. לכן, כאמור, מומלץ לפרסם דרך סוכנות דיגיטל המתמחה בתחום.

התשלום עבור הפרסום בטאבולה הוא לפי קליק, כך שחשוב לייצר לכתבה כותרת מתאימה שתצליח למשוך את קהל היעד הנכון, ולא תבזבז קליקים מיותרים על קהל שאינו רלוונטי.

אפשרות 2: פרסום כתבה באאוטבריין

כמו טאבולה, גם אאוטבריין היא רשת פרסום באתרי תוכן, החולשת על אתרים שונים מאלה העובדים עם טאבולה המתחרה. האתרים העיקריים הזוכים לחשיפה דרך פרסום באאוטבריין הם מאקו, כלכליסט, דה-מארקר ועוד, אך הרשת מצליחה להגיע מדי יום לקהל קוראים קטן יחסית.

חשוב לדעת: איך פותחים חשבון אאוטבריין? מדובר בתהליך קצר מאוד, ודורש רק רישום לאתר והזנת פרטי כרטיס אשראי – כאשר המינימום לפרסום הוא 20 דולר ליום. עם פתיחת החשבון ניתן להעלות למערכת את הלינק לכתבה, ולהמתין לאישור שלה על ידי הצוות. מהרגע שאושרה, היא מתחילה לצבור חשיפה והקלקות של הגולשים באתרי התוכן השונים. גם כאן, כדאי להיעזר במשרד המתמחה בקידום תוכן שיווקי ולא לפרסם עצמאית, כדי להשיג תוצאות הרבה יותר טובות מהקמפיין.

יש לציין שאאוטבריין נחשבים למחמירים יותר מטאבולה באישור כתבות, ופוסלים פרסום של כתבות שיווקיות מדי אשר לא מספקות ערך אמיתי לקוראים. מסיבה זו, חשוב להקפיד על כתבה אובייקטיבית, מעניינת – כמעט עיתונאית – ולהימנע משפה שיווקית עתירת סופרלטיבים.

גם באאוטבריין, כמו בטאבולה, פילוח קהל היעד המתאים לפרסום נעשה על ידי ניסוח זהיר של הכותרת, והתשלום הוא לפי קליק.

אפשרות 3: פרסום כתבה שיווקית בפייסבוק

בשיווק מבוסס תוכן, היתרון המרכזי של פרסום בפייסבוק הוא האפשרות לחשוף את הכתבה לקהל יעד מאוד ספציפי, עם הגדרות מתקדמות מבחינת דמוגרפיה (גיל, מין, ישוב מגורים וכדומה) – אך גם פילוחים מתוחכמים יותר: לפרסם כתבה לכל אוהדי הדף העסקי בפייסבוק, לגולשים שביקרו באתר החברה בתקופה האחרונה (מה שנקרא “רימרקטינג”), לכאלה שמתעניינים בתחומים ובמוצרים הקשורים לנושא הכתבה, ואפילו לרשימת תפוצה של לקוחות ומתעניינים שיש ברשותנו.

חשוב לדעת: כיום, כמעט לכל אחד מאיתנו יש פרופיל פייסבוק וגם דף פייסבוק עסקי, ובמקרים רבים – גם חשבון מודעות פעיל. פרסום כתבה בפייסבוק יכול להתבצע דרך קידום פוסט בדף העסקי, או יצירת מודעה רגילה שתוביל לקריאת הכתבה, ותקציב הפרסום הנדרש הוא קטן מאוד: החל מ-10 שקלים ליום בסך הכל.

שיווק באמצעות תוכן: לפרסם בפייסבוק, טאבולה או אאוטבריין?

ניקח לדוגמא כתבה שיווקית העוסקת בפרויקט נדל”ן למגורים: איזה קמפיין מתאים יותר לקידום הכתבה? התשובה כאן אינה חד משמעית, ותלויה בעיקר בשאלה באיזה סוג של נדל”ן מדובר.

אם הפרויקט מיועד בעיקר למשפחות וסוג הדירות והמחיר אינו מתאים למשקיעים – נעדיף לפרסם את הכתבה לתושבי העיר בה מוקם הפרויקט ולתושבי הערים הסמוכות – וזוהי אפשרות שנוכל להשתמש בה רק בפייסבוק, אך לא בטאבולה וגם לא באאוטבריין.

דירה חדשה באשדוד אולי תעניין גם את תושבי אשקלון, יבנה וקרית מלאכי, ודירה ברעננה – את תושבי כפר סבא, הוד השרון ואולי גם חדרה. פרסום מקומי בפייסבוק לפי ישוב מגורים, יצליח לקלוע בדיוק לקהל הרלוונטי.

לעומת זאת, בכתבה שמכוונת בעיקר למשקיעי נדל”ן – מיקום קהל היעד שלנו פחות משנה, ונרצה לחשוף אליה משקיעים פוטנציאליים בכל הארץ. כתבה כזו רצוי בהחלט לפרסם בטאבולה ואאוטבריין – אך גם פייסבוק יכולה להתאים, אם במערכת שמורים לנו קהלי היעד הנכונים (לדוגמה – רימרקטינג לגולשים באתר השקעות נדל”ן, קהל דומה לאוהדים של דף פייסבוק בתחום זה וכדומה).

לסיכום, העיקרון המנחה הוא שכאשר הכתבה מתאימה יותר לקהל יעד קטן וממוקד, כמו למשל תושבי עיר מסוימת, אנשי מקצוע מסוים או רשימת תפוצה של לקוחות החברה, פרסום כתבה שיווקית בפייסבוק יכול להיות הרבה יותר יעיל מקמפיין טאבולה או אאוטבריין, בזכות האפשרויות המתקדמות של מנהל המודעות ויכולות הפילוח של פייסבוק.

כשהקהל הפוטנציאלי לכתבה גדול מאוד ואין לו מאפיינים מיוחדים, מומלץ לקדם את הכתבה לקוראים באתרי תוכן, בעזרת טאבולה או אאוטבריין.

מתעניינים בפרסום כתבה שיווקית או שיווק באמצעות תוכן?
צרו קשר ונחזור אליכם עם כל המידע.

הפרויקטים שלנו