טיפים לכתיבת ברושור או פלייר
ברושור ופלייר הם שתי האפשרויות העיקריות של עסקים וארגונים למסירת תוכן כתוב ללקוח על המוצר או השירות שהם מציעים.
פלייר הוא עמוד פרסומי הכולל בדרך כלל תוכן שיווקי ומורכב מעמוד אחד (חד-צדדי או דו-צדדי), בעוד שברושור נועד למסור מידע ללקוח ועשוי לכלול יותר עמודים, אך לא תמיד.
ההבדל בין השניים ניכר גם בכמות התוכן הנכלל בכל אחד, כאשר ברושור מעביר מידע מקיף יותר מאשר פלייר, ובאיכות הדף המודפס – ברושור מודפס בדרך כלל על דף עבה, איכותי ויקר יותר לעומת הפלייר. כאן נסביר את השיטה לתכנון וכתיבה של תוכן מסוג זה. אז איך כותבים ברושור ואיך כותבים פלייר?
מה צריך לכלול תוכן לברושור או לפלייר?
ברושור חייב לפנות לקהל היעד של המוצר, לדבר אל הלקוח (ולא על עצמך) ולכלול את כל מה שהלקוח שלכם ירצה לדעת – העובדות והיתרונות הרלוונטיים של המוצר או השירות. חשוב לשים לב שלא כל התכונות של המוצר הן עובדות רלוונטיות, וכל קופירייטינג של תוכן שיווקי צריך לדבר על יתרונות, לא על תכונות.
מה כדאי לשלב בברושור או בפלייר?
• רשימת יתרונות המופיעים בנקודות (Bullets) קצרות ותמציתיות.
• בברושור ארוך, כדאי להוסיף חלק של שאלות ותשובות.
• עדויות של לקוחות קיימים או ממליצים הכוללות תמונות וציטוטים.
ממה צריך להיזהר בהפקת פלייר או ברושור?
• עודף טקסט.
• עיצוב מוגזם ועמוס.
• מחסור בנתונים רלוונטיים.
• פרטים מיותרים.
מבנה מומלץ לברושור:
• כותרת מרכזית ומסר מרכזי.
• פסקת פתיחה המציגה את המוצר או השירות ואת היתרון העיקרי שלו.
• פסקה שנייה המרחיבה על היתרון של המוצר או השירות ואולי מוסיפה הוכחה.
• רשימת יתרונות, שאלות ותשובות או עדויות וציטוטים של לקוחות.
• קריאה לפעולה – מה בדיוק תרצה שהקורא שלך יעשה עכשיו?
• אזור אחד המרכז את הפרטים ליצירת קשר – לוגו, טלפון, כתובת, אתר אינטרנט, דוא”ל, ימים ושעות פעילות במהלך השבוע.
מבנה מומלץ לפלייר:
• כותרת מרכזית ומסר מרכזי.
• פסקה קצרה המציגה את המוצר או השירות ואת היתרון העיקרי שלו.
• פסקה קצרה נוספת על פי הצורך, המרחיבה על היתרון של המוצר או השירות ואולי מוסיפה הוכחה.
• אזור אחד המרכז את הפרטים ליצירת קשר – לוגו, טלפון, כתובת, אתר אינטרנט, דוא”ל, ימים ושעות פעילות במהלך השבוע.
המלצות נוספות לפרסום ושיווק במטרה לייצר לידים לעסק, הן שיווק בפייסבוק ובאינסטגרם, בניית אתר אינטרנט או דף נחיתה המשקפים את המסרים שהובאו לידי ביטוי בברושור או בפלייר, כתיבת כתבה שיווקית ופרסום כתבות בתשלום באמצעות פרסום תוכן בטאבולה או פרסום כתבה באאוטבריין.