איך כותבים תוכן לאתר
שמותאם לקהל הנכון?
איפה מתחילים כשרוצים להקים אתר אינטרנט? כדי להתחיל בבניית אתר, רוב האנשים יפנו קודם כל למעצב או מפתח אתרים.
עיצוב ופיתוח הם אמנם שני נדבכים מרכזיים בבניית אתר אינטרנט, אך כדי לעשות את זה נכון, התהליך חייב להתחיל בתכנון קפדני, קופירייטינג וכתיבת תוכן לאתר בהתאמה לקהל היעד של המוצר או השירות שלך. המאמר הבא יסביר כיצד מבצעים ניתוח של קהל היעד המבוקש ושל המוצר או השירות שאתה מציע, לקראת תכנון וכתיבת תוכן לאתר אינטרנט.
כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט מתחילה מבריף שיווקי
שלושת השלבים הראשונים בתהליך בניית אתר אינטרנט מתמקדים בהבניה ומיקוד של המסרים השיווקיים המיועדים להיכלל בכל תוכן לאתר, כשהמטרה היא ליצור מסמך בריף שיווקי. הבריף מתמצת את הנקודות המרכזיות הנוגעות למוצר או השירות שאתה מספק, ואת המאפיינים העיקריים של קהל היעד שלך, וזו הדרך המומלצת לכתוב תוכן לאתרים שעושה את העבודה. הבריף דרוש לצורך כתיבה שיווקיתלכל קופירייטר, עורך או כותב תוכן לאתר לצורך תחילת העבודה, ובהמשך ישמש גם את מעצב האתר.
מתחילים לתכנן תוכן לאתר אינטרנט
1. הכר את עצמך. זהו השלב הראשון בכל תהליך של הבניית מסרים שיווקיים, לפני כתיבת תוכן שיווקי או תוכן לאתר אינטרנט. בעולם השיווק קוראים לזה SWOT: חוזקות, חולשות, איומים והזדמנויות.
הכן מסמך המפרט בנקודות כל אחת מהקטגוריות – מה החוזקות שלך? מה החולשות שלך? אילו איומים עשויים להשפיע עליך או על הפעילות שלך? איזה הזדמנויות יש כאן בשבילך? המסמך יסייע לך להתמקד ולהבין מה המסרים המרכזיים שצריכים להופיע בכל תוכן לאתר אינטרנט או כל תוכן שיווקי אחר שתפיק.
2. הכר את קהל היעד. כדי לפנות לקהל היעד במסר הנכון, רצוי לברר מיהו אותו קהל. מה מאפיין אותם? האם מדובר בגברים או נשים? מה טווח הגילאים של קהל היעד שלך? היכן הם ממוקמים? מה הם רוצים לקבל ממך? מה חשוב להם? מה הם חושבים על עצמם, ומה אתה חושב עליהם? האם הם מונעים יותר על ידי רגש או על ידי היגיון? האם הם מעוניינים יותר ברווח כספי או בפתרון של בעיה?
בדומה למסמך ה-SWOT, גם כאן כדאי ליצור מסמך המסכם בנקודות את התשובות לשאלות הללו ולשאלות נוספות הנראות לך רלוונטיות.
3. גבש בריף שיווקי. בהתבסס על הנקודות המרכזיות שעלו מתהליך ה-SWOT ומניתוח קהל היעד, ניתן כעת ליצור בריף שיווקי – תמצית של הנושאים העיקריים החשובים לצורך הבניית המסרים המרכזיים ולתהליך הכתיבה של תוכן לאתר אינטרנט או תוכן שיווקי אחר. אלה ינחו אותך ביצירת תוכן לאתר, אך גם בתהליך העיצוב בהמשך.