מתי מומלץ פרסום בפייסבוק
ומתי כדאי לפרסם בגוגל?
פרסום עסקים באינטרנט נפוץ היום בשני אפיקים מרכזיים שכמעט כל עסק עושה בהם שימוש: פרסום בפייסבוק ופרסום בגוגל.
אלו שתי דרכים מאוד זולות, מהירות ויעילות לשיווק באינטרנט של כל עסק, שירות או מוצר, המאפשרות גם מיקוד ופילוח מסוים של קהל היעד הרלוונטי לפרסום. אלא שלא כל מודעה המפורסמת בפייסבוק תתאים גם לפרסום בגוגל – ולהיפך. פרסום מודעה בפייסבוק שונה מאוד מפרסום מודעה בגוגל ותלויה בסוג העסק, המוצר או השירות, ולפני תחילת הפרסום כדאי לשקול היטב באיזה סוג פרסום להשתמש.
מתי מומלץ להשתמש בפרסום בגוגל?
כל אחד מאיתנו כבר נתקל בפרסום בגוגל: מודעות המופיעות מעל תוצאות החיפוש האורגניות בעמוד החיפוש בגוגל, בצד תוצאות החיפוש וגם מתחת לתוצאה האחרונה בעמוד. פרסום כזה מיועד ללקוחות אקטיביים שמחפשים מיוזמתם מידע על מוצר או שירות מסוים (למשל – מדביר באזור פתח תקווה או מעצב שיער בקרית מלאכי), כשמודעות גוגל המפורסמות בתשלום יופיעו במקום המיועד להן על מסך החיפוש, בהתאם למילות החיפוש שהזין המשתמש.
משום שמודעות גוגל רלוונטיות למה שחיפש הגולש בדיוק כמו תוצאות החיפוש האורגניות, יש סיכוי שהוא יקליק לא רק על תוצאות החיפוש אלא גם על המודעות בתשלום. לכן, כדאי לפרסם בגוגל עסקים, מוצרים או שירותים מבוקשים שגולשים נוטים לבצע חיפוש לגביהם.
למי מתאים פרסום בפייסבוק?
פרסום בפייסבוק, לעומת זאת, מתאים ללקוחות פאסיביים: גולשים שלא חיפשו מידע על המוצר או השירות באופן פעיל, אבל מוצר או שירות כזה עשויים בהחלט לעניין אותם.
בזמן הגלישה בפייסבוק, המשתמש נחשף למודעות המפרסמות מוצר או שירות כמו צימר בצפון, עגלת תינוק במבצע או שירות לבניית אתר אינטרנט, גם אם הוא לא חשב עליו ולא התעניין בו מיוזמתו.
אם הפרסום בפייסבוק מעניין את הגולש – הוא יקליק, ימשיך לקרוא עוד ואולי אפילו יהפוך ללקוח. אם המודעה לא מעניינת אותו – הוא פשוט לא יסתכל על זה ויגלול הלאה.
מתי פרסום בפייסבוק לא יעבוד?
משום שהפרסום בפייסבוק מגיע ללקוחות פאסיביים, הוא לא יעבוד כשמודעה מכוונת לנתח שוק מצומצם שקשה עד בלתי אפשרי לפלח באמצעות פייסבוק. קהל כזה הוא לדוגמא אנשים שבדיוק זקוקים לשירותי חשמלאי או אינסטלטור, כאלה שצריכים לקבוע תור לטיפול שורש אצל רופא השיניים או שבדיוק התקלקל להם מייבש הכביסה.
במקרים מהסוג הזה, תקציב הפרסום מתבזבז על קהל יעד מאוד רחב שכולל את כולם – הרלוונטיים והבלתי רלוונטיים – מה שאומר שחלק מאוד מצומצם מקהל היעד יתעניין במוצר, אם בכלל. לכן – לא תמיד פרסום בפייסבוק יעבוד, אבל במקרים האלה כדאי לשקול דווקא פרסום בגוגל, שעשוי להתאים יותר.
מאמרים נוספים בנושא:
>> איך עושים כסף מניהול עמוד עסקי בפייסבוק?
>> פרסום ושיווק בפייסבוק: כך תשתמש באינטרנט לפרסום ממוקד ואפקטיבי