טאבולה: שאלות ותשובות

טאבולה היא מערכת הפרסום הגדולה בישראל לקידום כתבות ותוכן שיווקי, ומהווה מקור מרכזי ליצירת לידים איכותיים עבור עסקים וחברות. איך עושים את זה? כמה זה עולה? שאלות ותשובות נפוצות – בכתבה הבאה

שאלות ותשובות על פרסום בטאבולה

מה זה טאבולה?

טאבולה היא פלטפורמה המאפשרת פרסום ויצירת לידים לעסקים באמצעות תוכן שיווקי. לטאבולה יש שטחי פרסום באתרי התוכן המובילים בכל העולם וכך היא חושפת את הגולשים באתרים אלו לכתבות שיווקיות שיכולות לעניין אותם.


איך זה עובד?

חברה שמעוניינת לפרסם את עצמה באמצעות טאבולה צריכה לדאוג לפני הכל לתוכן ברמה גבוהה שיתאים לפלטפורמה. מומלץ לפרסם כתבה בסגנון עיתונאי, עם כותרת שתמשוך רק את קהל היעד הרלוונטי.

כתבה טובה תוכל למתג את החברה או את השירות בצורה מיטבית ולגרום לקורא להשאיר ליד בסיום הקריאה. חשוב לוודא שהכתבה שפרסמתם יכולה להכיל טופס לקליטת הלידים ולצבירת נתונים על הקוראים לצורכי רימרקטינג.


באיזה אתרי תוכן מתפרסמת הכתבה?

לטאבולה הסכמים עם אתרי התוכן הגדולים בישראל, ביניהם Ynet, וואלה!, ישראל היום, גלובס, ערוץ 7, ספורט 5 ועוד.


כמה עולה לפרסם בטאבולה?

תקציב הפרסום בטאבולה נתון לבחירת הלקוח וישפיע כמובן על רמת החשיפה שתקבל הכתבה באתרים. התקציב המינימלי המומלץ לפרסום בטאבולה במהלך חודש, עומד על כ-6,000 שקל לפחות (שהם כ-200 שקלים ביום) – כאשר המקסימום יכול להגיע למאות אלפי שקלים – תלוי בתקציב, במוצר ובמטרת הקמפיין. בנוסף, יש לקחת בחשבון את עלות כתיבת הכתבה ואת עלות ניהול הקמפיין בטאבולה. בסך הכל, מדובר בהשקעה של לא פחות מ-10,000 שקלים בשלב ראשון.


כמה כניסות לכתבה צפויות בעקבות הפרסום?

התשובה לכך תלויה במספר גורמים, וביניהם הכותרת של הכתבה. זכרו שהמטרה היא לא כמה שיותר כניסות לכתבה, אלא כמה שיותר כניסות רלוונטיות. ישנן כותרות שהן “מלכודות קליקים” שייצרו הרבה כניסות לכתבה אך לא יועילו לכם וחשוב להימנע מכך כדי לא לבזבז את תקציב הפרסום לשווא.

קמפיין שמנוהל היטב שם דגש על כותרות שימשכו רק קהלים רלוונטיים ומספר הכניסות יהיה תלוי כמובן בתקציב. מניסיוננו, כל קליק על המודעה (=כניסה לכתבה) יעלה בין 0.2 ל-0.7 דולר, תלוי בתחום ובאטרקטיביות המודעה.


האם משלמים על כניסות לכתבה או על החשיפות?

בטאבולה משלמים אך ורק על כניסות לכתבה. מדובר על מודל מורכב שמטרתו להתאים את התוכן לקהל היעד, אך בגדול, טאבולה אחראית לחשיפה והיא מחייבת את הלקוח רק כאשר קוראים הקליקו על הכתבה.


מה האורך המומלץ לכתבה?

מהניסיון שלנו, כתבה בטאבולה צריכה להיות באורך של כ-500 מילה, 700 לכל היותר. כתבה ארוכה מדי תגרום לקוראים לצאת ממנה לפני שהגיעו לסוף והשאירו ליד.

 

איך אני יכול לדעת שאנשים באמת קוראים את הכתבה שלי?

ניתן לקבל נתונים על זמני השהייה בכתבה בעזרת גוגל אנליטיקס. למשל, אם זמני השהייה הממוצעים עומדים על חצי דקה – תוכלו להבין שרוב הקוראים מתייאשים בנקודה זו ונוטשים לפני שסיימו את הקריאה.

 

איך אני מקבל לידים מהכתבה?

חשוב מאוד להקפיד על טופס לידים בסוף הכתבה. הקוראים יוכלו להשאיר את פרטיהם בטופס, והלידים יגיעו אליכם ישירות למייל או למערכת ה-CRM.


כמה צפוי לעלות ליד בקמפיין מבוסס תוכן?

אין תשובה אחת לשאלה הזו. כל קמפיין נבחן לגופו וכמות ומחיר הלידים משתנה לפי נושא הכתבה, תקציב הפרסום (ככל שהוא גדול יותר – מספר הלידים גדול יותר), גודל קהל היעד, האטרקטיביות של ההצעה בכתבה ואפילו החודש בלוח השנה. לכן, חייבים להתחיל בקמפיין ו”לתת לו לרוץ” במהלך חודש לפחות כדי להבין מהי העלות לליד והאם זה משתלם.

לידים לנדל”ן, לדוגמא, יכולים לעלות בין 50 שקלים לנכס מאוד אטרקטיבי באזור עם ביקוש גבוה, ועד 400 שקלים ויותר להשקעות נישתיות יותר כמו קרקעות או נכסים בחו”ל.


מה איכות הלידים שמגיעים מפרסום בטאבולה?

איכות הלידים מפרסום בטאבולה נחשבת לגבוהה ביותר. זה קורה מפני שקוראי הכתבה נחשפים להמון מידע אודות המוצר או השירות, ואם הם החליטו להשאיר ליד, הם כנראה מעוניינים להתקדם.


יש לי מאמר שכתבתי בנושא – האם אפשר לפרסם אותו בטאבולה?

אפשר, אך חשוב לזכור שפרסום כתבה בטאבולה דורש מומחיות לא רק בניהול קמפיינים, אלא גם בהפקת כתבה שעובדת היטב ומסוגלת לייצר לידים. חשוב לשים לב לכותרות, לאורך הכתבה, לאופי הכתיבה ועוד, על מנת שהיא גם תצליח. כתיבה עיתונאית היא מקצוע לכל דבר.

כותב טוב, בעל ניסיון עיתונאי, ידע לייצר כתבה שתהיה קולחת ומעניינת לכל אורכה, תדע להתחשב בפסיכולוגיה של הקורא, בהתפתחות הסיפור ומיקומו בטקסט, ובכלל – להבחין בין עיקר לטפל כדי לא להלאות את הקורא.


האם אפשר לפרסם בטאבולה עמוד נחיתה במקום כתבה?

בעיקרון כן, אך ברוב המקרים זה לא מומלץ. הגולשים באתרי התוכן לוחצים על הכותרת במטרה לקרוא כתבה ולקבל מידע נוסף ורבים מהם יירתעו מאוד אם יבינו מיד שמדובר בעוד פרסומת. הפער בין הציפייה של הקורא לתוצאה יכול לייצר תגובת נגד ולהזיק לקמפיין. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם זה יכול להיות מוצלח ויש להתייעץ עם גורמי מקצוע על מנת להחליט.


האם מומלץ להפנות לכתבה באתר העסק שלי או לכתבה המאוחסנת באתר תוכן?

רצוי מאוד שהכתבה תאוחסן באתר תוכן ניטרלי ולא באתר החברה המפרסמת. הסיבה היא הרצון לשמור על אותנטיות של הכתבה ולהימנע מהקוראים “להתפזר” למקומות אחרים באתר מבלי להשאיר ליד. כמו כן, כאשר קוראים מופנים לאתר המפרסם הם מבינים מיד שמדובר בתוכן שיווקי ועלולים להירתע ולצאת מיד.


איך מתבצע פילוח קהל היעד המתאים במסגרת הקמפיין?

בטאבולה, בניגוד לפייסבוק למשל, עדיין אין אפשרויות טובות מספיק לפילוח לפי מיקום, גיל וכדומה. לכן, הדרך הטובה ביותר לשלוט בקהל היעד היא על ידי ניסוח כותרות שיימשכו רק את קהלי היעד המתאימים ויתנו כמה שיותר מידע שחשוב לדעת – כל זאת, במסגרת של בין 8 ל-10 מילים.

לדוגמא, בכתבה שמטרתה פרסום נדל”ן בחו”ל – נרצה לשלב בכותרת את יעד ההשקעה ואת סכום ההשקעה כך שאנשים שאין ברשותם את הכסף או לא מעוניינים להשקיע ביעד לא יכנסו לכתבה ויבזבזו לנו את תקציב הפרסום.

מתעניינים בפרסום כתבה שיווקית?
מוזמנים להתייעץ איתנו!

צרו קשר ונחזור אליכם עם כל המידע.

הפרויקטים שלנו