טיפים לאינסטגרם
אחד מתחומי הפרסום הצומחים ביותר באינטרנט הוא אינסטגרם – הרשת החברתית לשיתוף תמונות, כאשר יותר מ-2 מיליון מפרסמים ברחבי העולם כבר משתמשים בה.
למרות הגדילה הנרחבת, בסך הכל מספר המשתמשים ברשת עדיין נמוך, ובמיוחד בישראל – התחרות בה קטנה מאוד, כך שהיא מהווה כר פורה למפרסמים יצירתיים, שיכולים להשיג הרבה, בהשקעה נמוכה יחסית לגוגל ופייסבוק.
בפודקאסט “המדע של המדיה החברתית”, דנו המגישים היילי גריפיס ובריאן פיטרס באפשרויות הגלומות בפרסום באינסטגרם, ובדרכים לשפר אותו. האתגר של פרסום באינסטגרם ייחודי – היות שהוא מתבסס על הצד הוויזואלי, כמעט ללא טקסט, להבדיל מאמצעי הפרסום הוותיקים והמוכרים לנו.
לכן, הגישה צריכה להיות פחות מכירתית, ויותר מכוונת לעורר בגולשים סקרנות, השראה ותחושות שונות כלפי המוצר. יותר מאשר לעורר דחף לקנות שיוביל את הגולש ללחוץ על לינק לרכישה, המטרה היא לבנות מיתוג ותדמית למוצר.
עצה מס’ 1: בלי שיווק!
זה נשמע קצת טריקי, למכור באינסטגרם בלי למכור – אבל הסוד טמון בכך שהגולשים לא יקבלו תחושה שאתם מנסים למכור להם משהו. לכן, אל תחשבו עליה כעל פלטפורמה למכירת מוצרים, אלא כעל עוד מקום בו אתם מפרסמים תוכן איכותי. במקום להעלות תמונה עם כיתוב המהלל את יתרונות המוצר שלכם, העלו תמונה המייצרת אווירה או רגש חיובי, שהגולשים יקשרו עם המותג.
דרך מצוינת ליצור מכירות באופן אורגני היא לשלב תוכן גולשים בתוכן ובמודעות שלכם – מהלך המעורר אמון בקרב רוכשים פוטנציאליים, בעיקר המילניאלס שבהם. איך עושים זאת? מצאו תמונה של גולש שהשתמש במוצר שלכם והחליט להעלות אותו לאינסטגרם, רצוי כמובן תמונה יפה המציגה את המוצר במיטבו. תוכלו להעלות אותה מחדש בחשבון שלכם, בתיוג שם הגולש.
לאותה מטרה, ניתן גם ליצור שיתופי פעולה עם משפיעני רשת: הציעו להם להשתמש במוצר – בתמורה לצילום שלהם איתו, שהם או אתם תפיצו באינסטגרם.
עצה מס’ 2: אל תקפחו את חשבון האינסטגרם
התייחסו לפרופיל העסקי שלכם באינסטגרם כמו לעמוד הבית באתר שלכם – כלומר, הקדישו לו את תשומת הלב והמשאבים הרצויים. זכרו שזו כבר לא פלטפורמה שולית – וכי יותר ויותר קונים פוטנציאליים שלכם מבלים בה זמן לא קצר. זוהי הזדמנות להותיר רושם גדול על הגולשים – ולעודד אותם לעקוב אחרי העסק שלכם. באמצעות יצירה של סיפור מותג עקבי ואסתטי, לקוחות חדשים יכולים להפוך לעוקבים מושבעים – שייטו יותר לקנות מכם.
כך לדוגמה, ממש כפי שיש לכם קופירייטר ומעצב גרפי העובדים על התוכן לאתר שלכם, השתמשו בשירותיהם גם לעמוד האינסטגרם – שצריך להיות מקצועי ומושקע לא פחות. המתחרים שלכם כבר עושים זאת – ולא כדאי לכם לפגר מאחור.
עצה מס’ 3: בדקו לפני שתקדמו
אם אתם רוצים לקדם פוסטים שפרסמתם באינסטגרם – יש לבחור מתוכם את בעלי שיעור מעורבות הגולשים הגבוה ביותר כדי לקבל תוצאות טובות. בפרופיל העסקי, ניתן לראות את כל המידע – לקבלת שיעור המעורבות, יש לחלק את ה-Engagement ב-Total reach.
איך להעריך את ההצלחה של התוכן והמודעות באינסטגרם? ודאו שיש לכם מעקב אחרי הביצועים של תוכן האינסטגרם, בדגש על המודעות. כך תוכלו לדעת כמה הוא מצליח ומהו ה-ROI. נהלו מסמך מעקב אחרי הלינקים שאתם משתמשים בהם, הטקסטים והתמונות ששמתם בכל לינק, ומה היו הביצועים שלהם.
חשוב לערוך ניסויים עם תמונות, טקסטים ותגיות שונות – כל פרמטר שיכול להשפיע על הצלחת השיווק באמצעות האינסטגרם. המעקב הצמוד יעזור לכם לדעת מה עובד טוב – ומה לא. צלילה אל תוך האנליטיקס של האינסטגרם תגלה לכם מה הקהל רוצה, ותסייע לכם לשפר את התוכן, למשוך עוד תנועה ולייצר מכירות נוספות.
כך לדוגמה, אפשר להעלות פוסט עם תמונה זהה ושני כיתובים שונים – ולבדוק איזה מהם הניב תוצאות טובות יותר (a/b testing).
מליס היא סוכנות דיגיטל מבוססת תוכן, המתמחה בשיווק ופרסום באינטרנט: שיווק בפייסבוק, ניהול דפי פייסבוק, ניהול עמודי אינסטגרם, קידום תוכן באאוטבריין, שיווק בטאבולה ועוד.