5 טיפים לניהול מדיה חברתית
הנוכחות של עסק ברשתות חברתיות כמו פייסבוק או אינסטגרם יכולה רק לתרום לשיווק העסק באינטרנט, אבל זה לא מספיק: חוץ מלהיות שם, מנהל הדף צריך לדעת איך לנהל את התוכן בדף, למקסם את החשיפה של כל פוסט, וגם להתמודד עם תגובות, שאלות ופניות.
שלא כמו באתר אינטרנט, במדיה חברתית האינטראקציה היא מיידית ומהווה חלק משמעותי בפעילות העמוד, ולכן חשוב לשמור עליה. איך עושים את זה? הנה חמישה טיפים לשיווק יעיל ברשתות חברתיות.
1. עבודה לפי תוכנית פוסטים ולוח זמנים מסודר
לא משנה אם אתה משקיע בניהול דף פייסבוק, פרופיל אינסטגרם או דף עסקי בלינקדאין – בכל מקרה כדאי להכין קובץ מסודר ובו פירוט של הפוסטים שתרצה להעלות לדף בכל רגע נתון, כולל הקישורים או התמונות שהם מכילים. כך, לא תגיע למצב בו אתה מחפש רעיונות ברגע האחרון, או מוותר ולא מעלה שום דבר לעמוד. בפייסבוק, כדאי גם להשתמש באפשרות לתזמן את הפוסטים מראש (האפשרות הראשונה המופיעה בתפריט של כפתור ה”Post“).
2. הפקת לקחים
לא מספיק להעלות תמונות וסטטוסים ולשכוח מקיומם. כדי להצליח לקדם עסק ברשתות החברתיות, כדאי לעקוב אחרי תוצאות הפוסטים: לבדוק איזה סגנון עובד טוב יותר ופחות, לאיזה עדכונים או נושאים האוהדים שלך מתחברים יותר, לשים לב מה מושך לייקים ותגובות ועוד. כך תוכל לשפר את הפוסטים הבאים שלך ולגרום להם להפוך ליותר ויותר פופולריים.
חשוב לשים לב שבניגוד לאינסטגרם וללינקדאין, למשל, בפייסבוק מעט מאוד מאוהדי הדף ייחשפו לפוסטים שתעלה (כ-1% עד 2% בלבד), וכדי שפוסט יהיה אפקטיבי ויגיע לקהל הנכון – תיאלץ לבצע פרסום בפייסבוק ולקדם כל פוסט בתשלום.
3. שמירה על גיוון
הקצב ברשתות החברתיות הוא מהיר, והגולשים מחפשים כל הזמן עניין חדש. לא כדאי לתחזק דף שחוזר על עצמו עם אותם העדכונים שבסופו של דבר ישעממו את הקהל. שלב בפוסטים שלך עדכונים בנושאים שונים, והיעזר במבחר הסוגים שהרשת מאפשרת לך – טקסטים, תמונות, סרטונים ועוד. כאן, למשל, תמצא 20 רעיונות לפוסטים בפייסבוק.
4. יצירת אינטראקציה
מדיה חברתית היא פלטפורמה שמיועדת לייצר שיחה עם הקהל. נצל את האפשרות הזו, ופנה מדי פעם לאוהדים שלך: שאל מה דעתם על פרסומים מסוימים, שתף אותם במתרחש בעסק וברעיונות חדשים, ונסה להביא לכמה שיותר תגובות ולייקים. כך, גם תגביר את כמות החשיפה של כל פוסט בפני עצמו (בכל פעם שמישהו מגיב או לוחץ על פוסט, הוא נחשף לחלק מהחברים שלו), וגם תגרום לקהל שלך לקחת חלק בהתנהלות המותג.
5. לשים לב לתגובות
גם אם לא עודדת אינטראקציה בעצמך, סביר להניח שפוסטים שתעלה לרשת יקבלו תגובות מדי פעם. חשוב לקרוא את התגובות האלו, גם אם הן רבות מאוד. כך תוכל להכיר טוב יותר את קהל היעד שלך: מה הוא רוצה, מה הוא מבקש או שואל, ובעיקר, מה הוא חושב על המותג שלך.
יכול להיות שתיתקל בשאלה חשובה, בתלונה על שירות או מוצר שסופק – מצב שבהחלט לא כדאי להשאיר ללא תגובה – ואפילו ייתכן שתמצא בין התגובות גם רעיונות טובים שלא חשבת עליהם ויכולים לעזור בקידום המותג.