5 טיפים לפרסום באינטרנט

למה צריך לבנות אתר לעסק ומתי אפשר להסתפק בדף פייסבוק? איפה להשקיע את תקציב הפרסום באינטרנט – בגוגל, פייסבוק, טאבולה או אאוטבריין? ומה זה רימרקטינג וגוגל אנליטיקס? חמישה טיפים חשובים לשיווק עסק באינטרנט

לא רק לעסק חדש:
טיפים חשובים לשיווק באינטרנט

כל עסק, חדש או ותיק, יאלץ להיעזר בפרסום מודעות באינטרנט בשלב מסוים – כדי למשוך לקוחות חדשים, להגדיל את המכירות ולמקסם רווחים.

בעידן השיווק הדיגיטלי, יש כל כך הרבה אפשרויות לפרסום כמעט בכל טווח מחיר אפשרי, ובהחלט אפשר להתבלבל ולהוציא כספים על מהלכים שיווקיים שלא בהכרח יביאו לתוצאות הרצויות. כאן ריכזנו עבורכם את חמש העצות העיקריות שלנו לשיווק עסק באינטרנט, לעסק מתחיל או קיים, שנמצא בתחילת דרכו ברשת.

1. לבנות אתר או להסתפק בדף פייסבוק?

בניית אתר אינטרנט מומלצת לכל עסק שלוקח את עצמו ברצינות, ורוצה שלקוחות יוכלו לאתר אותו דרך חיפוש בגוגל או להגיע אליו דרך מודעה – וליצור איתו קשר.

האם דף עסקי בפייסבוק או פרופיל אינסטגרם לא מספיקים בשביל עסק קטן? התשובה היא שאם העסק מצפה לגדול ולהתפתח – אז בדרך כלל לא: שיווק בפייסבוק או פרסום באינסטגרם טובים לחשיפה רק לקהל שנמצא ברשתות החברתיות האלו, ואפשר להגיע אליו באמצעות פרסום מתאים. 

כאן צריך לקחת בחשבון שני דברים:

  1. התוכן שאתם מעלים לדף הפייסבוק שלכם לא נסרק ולא מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל (הדף עצמו כן, התוכן לא), כך שאם מישהו יחפש בגוגל את השירות שאתם מציעים – הוא כנראה לא ימצא אתכם. 
  2. חלק מהקהל שלכם בכלל לא נמצא או לא פעיל בפייסבוק או באינסטגרם. תחשבו על אנשים שאתם מכירים ואין להם פייסבוק, או על כאלה שיש להם פרופיל אבל הם נכנסים אליו פעם בחודש. אלה האנשים שלעולם לא ימצאו את העסק שלכם אם תפעלו רק בפייסבוק או באינסטגרם.


לכן, כמעט כל עסק צריך אתר, וחשוב מאוד שיהיה מותאם למכשירים ניידים כמו סמארטפונים וטאבלטים, וישלב טופס להשארת פרטים בכל אחד מהעמודים בו.

 

2. פרסום באינטרנט: גוגל, פייסבוק, טאבולה או אאוטבריין?

לא כל שיטת פרסום מתאימה לכל עסק: עבור חלק מהעסקים תתאים שיטה ספציפית, ועבור עסקים אחרים יהיה נכון לשלב כמה שיטות במקביל.

כך, לדוגמא, יש עסקים שמה שמתאים להם ביותר הוא פרסום בגוגל – בעיקר עסקים שאנשים נוטים לחפש בשעת הצורך – כמו חשמלאי, טכנאי מזגנים, משלוח פרחים וכדומה. יש כאלה שדווקא שיווק בפייסבוק מצליח לייצר להם פניות איכותיות, ויש עסקים שקידום של כתבה שיווקית על ידי פרסום בטאבולה או אאוטבריין עובד להם טוב יותר מכל שיטה אחרת. 

עבור חלק מהעסקים, שיווק מוצלח מתבצע על ידי שילוב של שתי שיטות פרסום או יותר, למשל – משרד עורכי דין שמפרסם מודעות בגוגל וגם כתבה שיווקית בטאבולה, יצליח למשוך לאתר תנועה איכותית של לקוחות פוטנציאליים (אלה שהגיעו אליו דרך הפרסום בגוגל או גולשים שקראו את הכתבה), ובהמשך יוכל לבצע רימרקטינג (שיווק חוזר) בפייסבוק או בגוגל לכל מבקרי האתר, שבאופן הזה ימשיכו להיחשף למודעות של המשרד לאורך זמן.

לפני שתפזרו כספים לכל עבר, התייעצו עם מומחה לשיווק באינטרנט, שיכוון אתכם לשיטות הפרסום המתאימות במדויק לעסק שלכם, ושיצליחו להביא לתוצאות הרצויות. 

>> הורידו בחינם את המדריך ל-5 שיטות הפרסום באינטרנט

 

3. רימרקטינג (שיווק חוזר)

אם יש לכם אתר אינטרנט עם תנועת גולשים סבירה – אל תוותרו על פרסום מסוג רימרקטינג בפייסבוק ובגוגל.

המשמעות היא “סימון” המכשיר של גולשים שביקרו באתר שלך, כך שהם ימשיכו להיחשף לפרסומות או לתכנים שלכם גם אחרי שיצאו ממנו. ניתן לבצע רימרקטינג על ידי מודעות פייסבוק או פרסום מודעות בגוגל, המופיעות כבאנרים באתרים אחרים.

זה לא ממש משנה אם אותם גולשים הגיעו לאתר באופן טבעי או כתוצאה מקמפיינים שמובילים אליו.שיווק באינטרנט באמצעות רימרקטינג הוא הדרך להגיע לקהל האיכותי ביותר לעסק, ואפילו דורש תקציב פרסום לא גדול יחסית לאפשרויות הפרסום האחרות. לעומת קהלים אחרים, זהו הקהל בעל הסבירות הגבוהה ביותר לסגירת עסקה. 

מה עושים אם יש אתר אבל כמעט שאין אליו תנועה?

קידום כתבות שיווקיות באתרי תוכן נחשב לאחד הכלים היעילים ביותר למשיכת גולשים רלוונטיים לאתר, באמצעות פרסום תוכן באאוטבריין או בטאבולה (זוהי גם שיטת פרסום מומלצת לגיוס לידים איכותיים). הקישור לכתבה יופיע באתרים כמו ynet, מאקו, וואלה וכדומה – ובלחיצה יוביל אליכם לאתר.

מהרגע שהגולשים נכנסו כדי לקרוא את הכתבה, המכשיר שלהם יסומן ויהיה ניתן לבצע רימרקטינג ולהציג להם מודעות בפייסבוק או בגוגל.

 

4. התמקדו בתחום שלכם, ולא בתחומים שאתם לא מכירים

אל תנסו לעשות לבד משהו שהוא לא במסגרת התחום שלכם, כמו עיצוב גרפי, צילום תמונות, כתיבה שיווקית, בניית אתר או פרסום במערכת שאתם לא מכירים.

אם אתם לא מעצבים גרפיים או לכל הפחות חובבנים מוכשרים, לא מומלץ לנסות לעצב בעצמכם את הפוסטים לפייסבוק (זה בדרך כלל ייראה כמו חלק ממצגת פאוור פוינט של תלמיד בתיכון). אם אתם לא יודעים לכתוב תוכן שיווקי ברמה טובה, אל תמלאו את האתר שלכם בקלישאות או בבלאגן של מידע שייראה מאוד לא מקצועי לגולשי האתר.

זה נכון גם לגבי בניית אתר, פרסום באינטרנט ושימוש בתמונות לצרכי שיווק: אם אתם לא מתכנתים ולא מבינים קוד, אל תנסו לבנות אתר בעצמכם. ואם אתם לא מכירים את מערכת הפרסום של פייסבוק – אין טעם שתשרפו את התקציב שלכם על קידום פוסט שיגיע בעיקר לקהל דובר ערבית.

אם אתם זקוקים לתמונות לצורך החומרים השיווקיים של העסק, השתמשו בתמונות איכותיות מתוך מאגר תמונות כמו שאטרסטוק או RF123 (זה עולה בסך הכל דולר או שניים לכל תמונה), או כאלו שצולמו באופן מקצועי על ידי צלם. אל תעתיקו תמונות שמצאתם בגוגל (זו הפרת זכויות יוצרים וזה לא חוקי), ותמונות גרועות שתצלמו בעצמכם בטח לא יקדמו את העסק לשום מקום.

במילים אחרות, או שתלמדו איך עושים את כל הדברים האלה באופן מקצועי – או שפשוט תשלמו לבעלי מקצוע אמיתיים שיעשו את זה בשבילכם.

 

5. הכירו את החבר הכי טוב שלכם: גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס הוא אחד הכלים החשובים לצורך פרסום באינטרנט.

מערכת ניתוח התנועה לאתר של גוגל תאפשר לכם לדעת כמה גולשים ביקרו באתר שלכם בכל יום או לאורך תקופה מסוימת; באיזה דפים הם צפו ובמשך כמה זמן; מה מספר העמודים הממוצע שהם צפו בו באתר; אם הם גלשו במחשב, טאבלט או סמארטפון; ועוד המון מידע נוסף ששווה זהב.

בעזרת גוגל אנליטיקס תדעו אם יש בעיה מסוימת בתוכן שבאתר וכדאי לשפר אותו (למשל, כשזמן השהייה הממוצע בעמוד מסוים הוא כמה שניות בסך הכל, או שהתנועה לאותו עמוד גבוהה אך יש מעט מאוד המרות בפועל), או שאולי כדאי לשפר את הנראות שלו במכשירים ניידים (אם אחוזי הנטישה של האתר מסמארטפונים גבוהים משמעותית מאחוזי הנטישה בגלישה ממחשב), וגם איזו שיטת פרסום מייצרת לכם יותר המרות משיטות אחרות.

גוגל אנליטיקס יאפשר לכם לדעת בדיוק מה היה המקור של כל לקוח שפנה אליכם דרך האתר – פרסום בגוגל, פייסבוק, טאבולה או אאוטבריין, ולאורך זמן תלמדו איזו שיטה לפרסום באינטרנט אפקטיבית יותר מאחרות, ומתאימה יותר לעסק שלכם.

קבל/י בחינם את מדריך הפרסום לעסקים קטנים באינטרנט –

5 השיטות המובילות לפרסום באינטרנט

 

הפרויקטים שלנו