8 טיפים לכתיבת כותרות למאמרים שאף אחד לא יוכל לעמוד בפניהן

הכותרת היא המרכיב המרכזי שיגרום לגולש להקליק ולהיחשף לתוכן שלכם או להמשיך הלאה במסע הדיגיטלי שלו. איך עושים את זה? ריכזנו לכם 8 טיפים חשובים

מאת אור פיאלקוב

מכירים את האתרים האלו שאתם איכשהו כל הזמן מוצאים את עצמכם חוזרים אליהם שוב ושוב?

בהחלט ייתכן שהרבה מזה קורה בזכות שימוש בכותרות איכותיות ומושכות, כאלו שאתם ועוד המון גולשים לא מצליחים לעמוד בפניהן ופשוט מקליקים. כותרת למאמר או פוסט צריכה להעביר הרבה מידע, בצורה תמציתית וסופר אטרקטיבית, כזו שתעודד את הגולש לבצע פעולה ולהקליק. כאן נסביר לכם על צעדים מעשיים ומוכחים שיעזרו לכם לייצר כותרות מעולות.

למה בכלל צריך להתייחס לכותרות של הפוסטים שלכם?

יש לכם אתר, בלוג או אפילו עסק דיגיטלי, אתם מופגזים כל הזמן במידע על שיווק דיגיטלי וטיפים מה נכון ולא נכון לעשות. בטח בין היתר אמרו לכם “פשוט” ליצור תוכן איכותי, בעל ערך ואשר עונה על צורך של קהל היעד שלכם וזה כבר יביא אותם אליכם. אך במציאות, המרחב האינטרנטי מורכב וקשוח יותר וכדי למשוך גולשים צריך ליישם מכלול פעולות.

התוכן שלכם בהחלט צריך להיות מצוין, בעל ערך ולתת מענה לצורך או לשאלות של קהלי היעד שלכם, אך שימוש חכם ונכון בכותרת מהווה אלמנט סופר חשוב בהבאת אותו קהל בכלל להיחשף לתוכן שאתם מייצרים. כיתבו כותרות מעולות וכבר עשיתם המון מהעבודה וההשקעה של הבאת גולשים לתוכן שלכם!

החשיבות של השקעה בכותרות הפוסטים שלכם היא כה מהותית ומכרעת כי הכותרת היא המרכיב המרכזי שיגרום לגולש להקליק ולהיחשף לתוכן שלכם או להמשיך הלאה במסע הדיגיטלי שלו. היום יותר מתמיד, אנשים קוראים את כותרת הפוסט ובמהירות שיא מחליטים האם להקליק או להמשיך לחפש תשובות יותר טובות.

הכותרת של המאמר היא הדבר הראשון שאנשים רואים, מה שגם משפיע מאוד על עמוד תוצאות החיפוש של גוגל ועל יחס ההקלקה למאמר הספציפי שלכם. כותרת מעולה שעובדת לפי הנוסחה הנכונה משפרת SEO וגם מעלה את יחס ה-CTR של התוכן.

8 טיפים לכתיבת כותרות מעולות

1. שימוש במילות מפתח

זוהי תזכורת פשוטה ועבור חלקכם אולי אפילו ברורה מאליה, אך היא חשובה מאוד. מילת המפתח שאתם מנסים לקדם בתוכן המסוים שאתם כותבים צריכה להופיע בכותרת של אותו תוכן! מאמרים ופוסטים בבלוגים לרוב מתחילים במחקר מילות מפתח, חלק מאסטרטגיית תוכן אפקטיבית, לכן מן הסתם יש לכלול את מונח החיפוש המרכזי לתוכן גם בכותרת.

זה מעלה את הדירוג של התוכן בחיפוש גוגל וגם מסמן מיד לגולש שהתוכן שלכם מתייחס בדיוק למה שהוא חיפש. למשל, אם מילת המפתח היא “תוספים לאלמנטור” – היא בהכרח תצטרך להופיע בכותרת המאמר.

2. יצירת סקרנות אצל הגולש

כותרת מעולה ויעילה היא כזו שמסבירה לגולש בפשטות על מה המאמר, אך גם יוצרת אצלו מידה מסוימת של סקרנות להתעמק ולראות מה בדיוק אתם מציעים בתוכן שלכם. כותרת המעוררת ויוצרת סקרנות אצל הגולשים משפרת משמעותית את יחס ההקלקה. אז הפיקו כותרות שגורמות לגולשים לרצות לגלות, לשמוע ולקרוא עוד.

3. הגבילו את הכותרת ל-60-70 תווים ולא יותר

גם כדי שלגולשים יהיה קל וברור יותר לקרוא את הכותרת שלכם ולהבין במה מדובר, גם כי טווח הריכוז והקשב של גולשי אינטרנט היום קצר מתמיד וגם כי זה הפורמט שהכי מתאים להצגת התוכן בתוצאות החיפוש של גוגל, הקפידו ליצור כותרות מצוינות למאמרים שלכם, אך הגבילו אותם למקסימום של 60-70 תווים, פחות מזה והכותרת קצרה ולא עונה לטיפים להלן ויותר מכך זה כבר יותר מדי עבור הקוראים (במיוחד במובייל) וגם עבור התצוגה של גוגל.


4. מספרים תמיד עובדים

במיוחד היום, אנשים מחפשים תשובות מהירות, ברורות ופשוטות להבנה, לכן כותרות המעידות על רשימה ממוספרת של פריטים – כמו למשל 8 טיפים לכותרות שאי אפשר לעמוד בפניהן – תמיד עובדות ועובדות כל כך טוב. כותרת עם מספרים והכנה לקראת רשימה מסודרת מיד משדרת מסר מזמין ונכון שכאן תמצאו מידע איכותי, מוגדר ומחולק לחלקים כך שהיה קל יותר להבין אות ולפעול לפיו.


5. פנייה לרגשות הגולש

תכנים היוצרים מעורבות רגשית ותגובה רגשית אצל הגולשים הם תכנים המשיגים תוצאות משמעותית טובות יותר לעומת תכנים שהם רק אינפורמטיביים, טובים ומקצועיים ככל שיהיו. אנחנו יצורים רגשיים ולכן כותרת הפונה במידה מסוימת ומדויקת לרגשות הגולש היא כותרת שיותר מעודדת הקלקה והמשך חשיפה לתוכן. פניה לרגשות הגולש בכותרת המאמרים שלכם יכולה למשל להתבטא במענה מדויק לצורך שלו, הדגשת דחיפות העניין מבחינתו, הצגת העובדה שאתם תעזרו לו לחסוך, להרוויח או לייעל את הכסף שלו וכן הלאה עם דוגמאות דומות.

שימוש בפנייה רגשית הוא אולי הטיפ הכי קשה ליישום מבין כל מה שאנחנו נותנים לכם כאן, כי זה מצריך התעמקות ומחשבה אחרת, פתוחה יותר מעבר למילות מפתח ושימוש חכם במספרים ורשימות.


6. פנייה אישית

המרחב הדיגיטלי במובנים רבים הוא לא אישי, הוא קר ומנוכר, אבל במובנים רבים אחרים הוא מאפשר לנו להיות הכי אישיים וחשופים. שימוש בפנייה אישית בכותרות המאמרים שלכם תהפוך אותם לחזקות וכאלו שאי אפשר להימנע מלהקליק עליהן. למשל פנייה “אישית” לגולש לפי פילוח איכותי של קהל היעד והבנה למי אתם כותבים או לחלופין פנייה אישית מכם לגולשים שלכם – שימוש בגוף ראשון שהוא תמיד יותר אישי (קרי, “אני” או “אתה”).

 

7. הימנעו ממילים שנשמעות כמו ספאם

לגולשים היום יש כבר “ראדר ספאם” משוכלל ומהיר מאוד, כאשר מה שנתפס כספאם או תוכן זבל לרוב מהר מאוד יזכה להתעלמות מהגולשים וייעלם לחלקים הנידחים של תוצאות החיפוש והמרחב הדיגיטלי. חשוב מאוד לכתוב כותרות תוך הימנעות משימוש במילים הנשמעות כמו ספאם, מילים  “מפוצצות” יותר מדי וכאלו שמיד יעבירו לגולש מסר לא נכון. כך למשל היום כבר פחות מקובל להשתמש במונח כמו “המדריך המלא ל…” או “המדריך האולטימטיבי ל…”, כי אלו מונחים שכבר עברו זילות ואנשים לא מאמינים להם ומתעלמים מתוצאות שכאלו.

 

8. מתן מענה מהיר לשאלה חשובה

הגולשים יקליקו על כותרת שתיתן להם תחושה ותעביר מסר שהם הולכים להיחשף לתוכן שייתן להם את המענה שהם מחפשים ו/או את הצעת הערך הטובה ביותר. לכן, חשוב לכתוב כותרות שביעילות רבה יגרמו לגולש להבין כי הוא מקבל מענה מהיר, יעיל ורלוונטי לשאלה החשובה שלו.


לסיכום:

השקיעו את הזמן והמחשבה בכתיבת כותרות מאמרים מעולות שהגולשים פשוט יהיו “חייבים” להקליק עליהן. זה אמנם מרכיב קטן בתוכן מבחינת נפח, אך הוא סופר קריטי בהבאת גולשים להיחשף לתוכן שלכם. כך שכותרת מאמר מעולה ואפקטיבית מאפשרת לכם ביתר קלות ויעילות לקצור את פירות ההשקעה שלכם בדיגיטל.

 

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים.

מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה אחסון אתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

 

מידע וטיפים נוספים שעשויים לעניין אותך:

הפרויקטים שלנו