למה כדאי לפרסם בפייסבוק?
גם אם אתה מפרסם באופן קבוע בפליירים בתיבות הדואר, במקומון או במודעות גוגל, פרסום בפייסבוק הוא משהו שהיום אי אפשר להתעלם ממנו בעולם העסקים.
בעלות זולה במיוחד יחסית לכלי פרסום אחרים ואפשרויות לפילוח קהל שפעם היה אפשר רק לחלום עליהן – כמעט כל עסק יכול להרחיב את מעגל הלקוחות הפוטנציאליים ולסמן טריטוריה גם ברשת החברתית.
אז למה כדאי לפרסם בפייסבוק?
1. כי אפשר לפלח את קהל היעד למודעה. פרסום בפייסבוק הוא היום הכלי הפרסומי היחיד שמאפשר להגדיר מיהו קהל היעד הרלוונטי לכל מודעה, לפי קריטריונים דמוגרפיים כמו גיל, מין, אזור מגורים, מצב משפחתי, השכלה, מקום עבודה, ואפילו העדפה מינית ותחומי עניין.
כך, מעצב שיער מחולון יכול לפרסם מודעה לתסרוקות כלה לנשים באזור המרכז, שהסטטוס שלהן בפייסבוק הוא “מאורסת”, ויבואן של רכבי שטח יכול לפרסם מודעה על רכב חדש תוך התמקדות בגברים בגילאי 35 ומעלה, שאוהדים דפי פייסבוק העוסקים בג’יפים וטיולי שטח.
מעבר לפילוח דמוגרפי, מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת לפרסם מודעות לרשימות תפוצה שברשותנו, לגולשים שביקרו באתר שלנו, בכתבה או בדף נחיתה, ולקהל בעל מאפיינים דומים להם.
2. כי החשיפה היא עצומה. במסגרת פרסום בפייסבוק, כל מודעה זוכה לעשרות אלפי חשיפות בחודש, ובמקרים מסוימים – אפילו למאות אלפים (תלוי בתקציב ובשיטת הפרסום – אם התשלום עבור הפרסום נעשה לפי מספר החשיפות או לפי קליקים על המודעה).
חשיפה של המודעה נספרת בכל פעם שהיא “משודרת” לגולש בפייסבוק, כך שבכל חודש מודעה “משודרת” עשרות ומאות אלפי פעמים – ובדיוק לקהל היעד שהוגדר לפרסום. זאת, בשונה מפרסום מסורתי בעיתון, מקומון, שלט חוצות וכדומה, בהם החשיפה היא לקהל מצומצם יותר, כשרק חלק קטן ממנו באמת רלוונטי לפרסום.
3. כי כל מודעה מגיעה עם דו”ח ביצועים. עבור כל מודעה שנפרסם בפייסבוק, תמיד נוכל לדעת בדיוק כמה חשיפות היא צברה במהלך תקופת הפרסום, כמה גולשים הקליקו עליה, וכמה לחצו “לייק” לעמוד בעקבות הפרסום – נתוני פרסום שלא נוכל למדוד בשום כלי פרסום אחר, ומשמעותיים מאוד לכל עסק.
עד כמה אפקטיבי פרסום על גבי שלט חוצות? כמה לקוחות פוטנציאליים ייחשפו לפרסום מודעה במקומון? לעולם לא נדע. במשרדי פרסום נהוג להעביר דו”ח ביצועים חודשי של המודעה לכל לקוח, המפרט את מספר החשיפות וההקלקות של כל מודעה בתקופת הפרסום – מידע ששווה זהב.
4. כי יש דברים שאנשים לא מחפשים בגוגל. בעוד שפרסום בגוגל אידיאלי עבור מילים וביטויים נפוצים בחיפושי גולשים שזקוקים לפיתרון של בעיה מסוימת (אינסטלטור בחדרה, מדביר בירושלים או עורך דין בבאר שבע), פרסום בפייסבוק נועד לעניין את הגולש בעסק, מוצר או שירות שלא בהכרח חיפש – אבל עשוי לעניין אותו ולגרום לו להפוך ללקוח.
פרסום כזה יכול להיות אידיאלי לקרם חדשני לעור מתוח וחלק, למחשב נייד במחיר מבצע או לחיפוי זכוכית יוקרתי לשדרוג המטבח. גם אם הגולש לא חשב על זה מעולם, עכשיו זה כבר יקרה.
5. כי זה זול. פרסום בפייסבוק הוא אחת הפלטפורמות הזולות היום לפרסום באינטרנט ובכלל, כאשר פרסום מודעה באופן עצמאי עולה החל מ-10 שקלים ליום או לפחות 100 שקלים לתקופת פרסום מוגדרת.
כשקליקים ספורים בגוגל יכולים לעלות עשרות או מאות שקלים ביום ופרסום על גבי שלט חוצות עולה אלפי שקלים לכל שבוע – ומכוונים לקהל גדול ללא שום מיקוד אפקטיבי – ברור שפרסום בפייסבוק הוא אפשרות זולה משמעותית שכל עסק צריך לקחת בחשבון.