שיווק באמצעות תוכן נחשב לשיטת פרסום מתוחכמת ואיכותית, שעושה שימוש בכתבות מעניינות ורלוונטיות לגולשים באתרי תוכן נפוצים כמו ynet, mako, וואלה וכדומה.
כתבות אלו משלבות גם מידע על שירות, מוצר או חברה מסוימת, ולקורא הפשוט ייראו בדרך כלל ככתבה עיתונאית רגילה ולא כתוכן ממומן. בישראל הן מתפרסמות בפלטפורמת אאוטבריין או טאבולה, הנמצאות בכל אתר תוכן ומוכרות יותר בשם "כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך".
אבל לא כל כתבה מתאימה לפרסום באאוטבריין או פרסום בטאבולה, ולא כל כתבה שלכאורה מתאימה, גם תצליח לעשות את העבודה. כתבות המשתמשות בסופרלטיבים חסרי בסיס, כאלו שאינן מעניקות לקורא מידע חדש ומעניין, וכאלו שפשוט נראות יותר מדי כמו פרסומת – ימצאו את עצמן בחוץ: רוב הסיכויים הם שהן לא יאושרו מלכתחילה, ובטח שלא יצליחו לייצר המרות. כדי שזה לא יקרה, הנה כמה טיפים לכתיבת כתבה שיווקית למטרת פרסום.
כדי שתוכלו להעניק לקורא תועלת אמיתית, נסו להבין מה עומד בבסיס המוצר או השירות שלכם, ואיזו בעיה הוא נועד לפתור. אם אתם משרד רואי חשבון, הכתבה לא צריכה להיות על שירותי ראיית החשבון המצוינים שהמשרד שלכם מספק, אלא על בעיה מסוימת של בעל העסק הזקוק לשירות שלכם – ואשר לכם יש את היכולת לפתור עבורו. מהצגת הבעיה, תוכלו להוביל את הקוראים לפיתרון שאתם מציעים להם.
אל תתנפלו על הקורא בניסיון למכור לו, בטח לא בהתחלה. רק לאחר הצגת מצב מסוים, בעיה או הזדמנות, פרטו את התועלות שישיג אם ייעזר במוצר או בשירות שלכם, רצוי באמצעות דוגמאות אמיתיות וציטוטים של לקוחות (שימו לב שלא יהיו שיווקיים מדי). אם אתם משווקים לימודי קורס או תואר מסוים במכללה, ספרו על סטודנטים שלמדו את התואר מנקודת המבט האישית שלהם, מה הם השיגו ולאן הגיעו היום בזכותו.
כתבו את הכתבה בסגנון עיתונאי ואובייקטיבי ככל האפשר. במקום לכתוב שהמוצר שלכם הוא הטוב ביותר, תנו לקוראים להבין לבד מה הופך אותו לכזה, בלי לכתוב זאת במפורש. אם, לדוגמא, יש לכם סוכנות ביטוח, במקום לכתוב על המבצע שלכם למצטרפים חדשים – ספרו והמחישו באמצעות דוגמאות איך השירות שלכם שיפר את חייהם של לקוחות אחרים, וכמה כסף הם חסכו בזכותכם.
מה היתרונות של המוצר או השירות שלכם על פני המתחרים? האם יש לו חלופות בשוק, המציעות פיתרון לאותה הבעיה? אם כן, חשוב לשלב בכתבה התייחסות עדינה ליתרונות שלכם ולנטרל מהקורא את הרצון לבחון חלופות אחרות – פשוט כי הוא יבין שהפיתרון שלכם עדיף.
כתבה שיווקית חייבת לשמור על אורך סביר. בעידן שבו יותר מ-50% מהגולשים קוראים כתבות ממכשירים ניידים, אורך של 450 עד 550 מילה הוא אופטימלי. בכתבה קצרה יותר תתקשו לספק מידע בעל ערך, אך אם תכתבו יותר מדי – הקורא עלול לנשור עוד לפני סוף הכתבה, ואתם ממש לא רוצים שזה יקרה (מיד תבינו למה).
סוף הכתבה הוא בדיוק המקום להניע את הקורא לפעולה. נסחו שורה מושכת המתמצתת את ההצעה שלכם לקורא הכתבה, והזמינו אותו ליצור קשר טלפוני בחיוג בקליק או להשאיר פרטים בטופס יצירת קשר. הניסיון מלמד שאם תקשרו מהכתבה לדף נחיתה או לאתר לצורך השארת פרטים – זה פשוט לא יקרה. כמו בכל שיטת פרסום באינטרנט, קוראים צריכים שיאכילו אותם בכפית. רק טופס לידים שממוקם בסוף הכתבה יוביל לקבלת פניות מלקוחות פוטנציאליים.
בחרו כותרת מושכת אך גם רלוונטית, שמצד אחד תביא אליכם את הקוראים שאכן עשויים להתעניין בשירות או במוצר שלכם, ומצד שני לא תמשוך סקרנים מיותרים. הכותרת צריכה להיות מאוד חזקה ומעניינת כדי להוביל לאחוז הקלקה (CTR) גבוה, וככל שאחוז ההקלקה שלכם יהיה גבוה – כך העלות לקליק תרד. אך שימו לב לשמור על איזון ולא למשוך קוראים שהם לא לקוחות פוטנציאליים: מאחר שבפרסום באאוטבריין וטאבולה התשלום הוא לפי קליקים, כותרת שתפנה ליותר מדי גולשים עלולה לשרוף לכם את תקציב הפרסום, אבל לא לייצר שום ליד, וזה בהחלט לא מצב רצוי.
"עבודה מצוינת! תודה על המקצועיות, האנושיות, התוכן המרתק והפרסום המדויק בדף הפייסבוק של הקרן לחקר הסרטן בישראל"
"נעזרנו בשירותי מליס לצורך כתיבה שיווקית של חומרי הסברה אודות פעילות החברה. קיבלנו שירות מקצועי ואיכותי, תוך הקפדה על פרטים. מהירות התגובה לבקשתנו היתה מהירה ויעילה, ולאורך כל העבודה המשותפת זכינו לזמינות מלאה ואוזן קשבת לצרכי החברה"
"מקסימות, נותנות שירות מכל הלב וברוחב לב - ניכר שהן אוהבות את מה שהן עושות ותענוג לעבוד איתן. תודה על כל העזרה בניהול התוכן לטבעוניות שנהנות יותר!"
"שירות מקצועי ויעיל לפרסום באינטרנט, שיווק בפייסבוק, קידום כתבות בטאבולה ויעוץ שיווקי מקיף. המענה לצרכים שלנו מיידי, והעיקר - הכל באווירה נהדרת והמון רצון לעזור. הלוואי שהיו לנו עוד ספקים כאלה..."
"שירות אדיב, יעיל ומקצועי בצורה מעוררת השתאות. תוכן מעולה, שיווק באינטרנט באמצעות פייסבוק וטאבולה, וייעוץ שיווקי כולל שסייעו רבות בקידום האתר, תוך מתן יחס אנושי מצוין, הגדלת ראש וחשיבה יסודית על משמעות של כל מילה"
"זכינו לשירות מקצועי שניכר שהתבצע מתוך נסיון רב וידע בתוכן, שיווק ומיתוג, וקיבלנו מענה מהיר ותוצר איכותי ללא דופי"
"תודה על הליווי לאורך כל הדרך - בבניית האתר ובפרסום בפייסבוק, על ההדרכה הנעימה ועל הסבלנות הרבה. תמיד עם התחושה שיש על מי לסמוך ושאתם עושים את המקסימום!"
"תודה על עבודה מקצועית ונפלאה (!!!) בכתיבת תוכן לאתר האינטרנט של משרדנו. תודה על תשומת הלב לפרטים הקטנים (גם אלה שבאחריות גורם אחר), הנעימות והאדיבות, המענה המהיר והענייני - ובעיקר על התוצר הסופי. היה לנו לעונג!"
"מוח שיווקי מבריק! יכולת מדהימה לקחת את הסיפור של העסק ולהמחיש אותו באופן אלגנטי, מעניין ומדויק למטרה, בעזרת כתבה שיווקית ופרסום בטאבולה"
"רגישות מקצועית, הבנה מהירה של דרישות הלקוח, וכתיבת תוכן ברמה גבוהה לאתר ולפרסום באאוטבריין. תוצאות מרשימות, ללא ספק התחלה של ידידות נפלאה"
"כתיבת תוכן שמגיעה מתוך הבנה עמוקה ומקצועית של עולם התוכן של הלקוח. כתיבה איכותית ועריכה מיטבית. ממליצים בחום"