fbpx

שיווק באינטרנט:
איך משיגים לידים לעסק?

כך מייצרים לידים

שיווק באינטרנט נותן לבעלי עסקים יתרון עצום שאין לכלי פרסום אחרים – חשיפה בפני לקוחות פוטנציאליים בכל זמן ובכל מקום, מהסיבה הפשוטה שכולנו נמצאים באינטרנט כל הזמן.
 

אבל שיווק עולה כסף, ויש לא מעט אפשרויות להשיג לידים: בניית אתר, דף נחיתה, פרסום בגוגל, בפייסבוק, ביוטיוב, באאוטבריין, באמצעות באנרים ועוד. אז איפה מומלץ להשקיע את התקציב ומאיפה להתחיל? כדי לעשות קצת סדר בנושא הזה, כדאי לבחון את ארבע הדרכים העיקריות לפרסום באינטרנט שמתאימות כמעט לכל עסק, ומתוכן לבחור את השיטה שתייצר לך יותר לידים איכותיים.

1. אתר אינטרנט ודף נחיתה

מדובר בשני האמצעים הכי בסיסיים לשיווק באינטרנט, שמהווים תשתית לכל קמפיין שתיצור לעסק.

אל אתר האינטרנט או דף הנחיתה של העסק יובילו המודעות שתפרסם, וזה לא משנה באיזו פלטפורמת פרסום תבחר. אתר האינטרנט שלך הוא "הבית" של העסק, ובהחלט המקום הכי טוב שבו תוכל להציג אותו ואת המוצרים והשירותים שאתה מציע. האתר יאפשר לגולשים המעוניינים במוצר שלך ליצור איתך קשר, ומנועי החיפוש יסרקו אותו בקביעות, כך שמהר מאוד הוא יופיע גם בתוצאות החיפוש שרלוונטיות לעסק. 

אל דף הנחיתה יגיעו גולשים דרך קמפיין ממומן, במטרה ברורה לאסוף לידים איכותיים. קמפיין שמוביל לדף נחיתה יראה לגולש מידע ממוקד שכל מטרתו לכוון להשארת פרטים ליצירת קשר, ללא אפשרות להגיע ממנו לעמודים אחרים, שיסיחו את דעתו.

2. פרסום בפייסבוק

שיווק בפייסבוק נותן לך יתרון עצום שאין לכלים אחרים, והוא היכולת לפלח את המודעה שלך לקהל היעד הרצוי בלבד, לפי מין, גיל, מקום מגורים, תחומי עניין ועוד.

כך, הפילוח הופך כל ליד שתקבל לאיכותי ורלוונטי הרבה יותר, כי תקציב הפרסום מנותב אך ורק לקהל היעד שלך. כמעט לכל עסק מומלץ להקים דף עסקי בפייסבוק, ולייצר מודעות שיפנו אל תכני הדף, לאתר האינטרנט או לדף נחיתה ייעודי לאיסוף לידים.

3. פרסום בגוגל

כשהעסק שלך מציע שירות או מוצר שכולם צריכים, אבל לא באופן קבוע, אין סיבה לפרסם לכולם בפייסבוק ולקוות שהם יזדקקו לשירותיך בקרוב. זה המקום להיעזר בפרסום בגוגל.

טכנאי גז? חשמלאי? אינסטלטור? פרסום מודעה בגוגל יחשוף את המודעה שלך רק בפני אנשים שחיפשו בדיוק את השירות שאתה מציע. גם אם האתר שלך לא נמצא במקום גבוה בתוצאות החיפוש, מודעת גוגל תעשה במקומו את העבודה, ואפילו בצורה טובה יותר.

כשאדם מחפש שירות כמו זה שאתה מספק, כנראה שהוא זקוק לו, ועכשיו. כשהוא יראה את המודעה שלך מעל או ליד תוצאות החיפוש, הוא עשוי להקליק עליה, ייכנס לאתר או לדף הנחיתה שלך, וישאיר פרטים ליצירת קשר.

4. פרסום באאוטבריין או טאבולה

כתבה שיווקית נחשבת לאחת הדרכים המומלצות היום להשגת לידים איכותיים בעלות סבירה, ומאפשרת לחסוך את ההשקעה בהקמה או שדרוג של אתר אינטרנט, דף נחיתה ודף פייסבוק עסקי. כל מה שצריך זה לייצר כתבה  – ולהתחיל בקמפיין.

פרסום באאוטבריין או פרסום בטאבולה מאפשרים לקדם תוכן שיווקי על המוצר או השירות שלך באתרי התוכן הגדולים בישראל, ביניהם אתרים כמו "ynet", "מאקו", "כלכליסט" ורבים אחרים. מכירים את החלק שמופיע מתחת לכל כתבה בכל אתר ומפנה ל"כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך"? בדיוק זה.

פניות שמתקבלות מגולשים שקראו כתבה שלמה הן פניות רציניות יותר לעומת אלו המתקבלות בפלטפורמות פרסום אחרות, באופן טבעי – הגולש קרא כתבה שלמה, הבין בדיוק במה מדובר והפנים את המסר השיווקי, ולכן בשל יותר לסגירת עסקה.

וכמה זה עולה לך?

יש מספר גורמים שמרכיבים את עלות השיווק באינטרנט: עלות הקמת האתר ו/או דף הנחיתה, וכמובן מחיר הקמפיין שמגיע לאחר מכן, בגוגל, בפייסבוק או באאוטבריין. התשלום לחברה שתנהל לך את הקמפיין הוא לרוב חודשי, ותלוי במספר גורמים: תקציב העסק שלך, גודל החשיפה, מספר המודעות ועוד. 

אם האתר או דף הנחיתה שלך עובדים היטב ומצליחים להשיג לידים איכותיים ולהביא להגדלת המכירות, כדאי להגדיל את תקציב הפרסום: ככל שתשקיע יותר בקמפיין, כך תוכל להגיע לקהל גדול יותר שייחשף למודעה או לכתבה שלך, ייכנס לדף הנחיתה או לאתר, ישאיר פרטים ליצירת קשר – ואולי גם יסגור עסקה.

 

מליס דיגיטל היא סוכנות פרסום ותוכן, המספקת שירותי שיווק באינטרנט, כתיבה שיווקיתקופירייטינגפרסום בפייסבוק, ניהול קמפיינים באאוטבריין וטאבולה, שיווק באמצעות תוכן, קניית לידים, מכירת לידים ועוד.   

 

קבל/י בחינם את המדריך לפרסום עסקים קטנים באינטרנט –
(מותאם לקריאה במכשירים ניידים)

 

מידע וטיפים נוספים שעשויים לעניין אותך:

הפרויקטים שלנו