צור קשר

שדה חובה

המדריך השלם לתכנון וכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

איפה מתחילים כשרוצים להקים אתר אינטרנט?

 

כדי לבנות אתר, רוב האנשים יפנו קודם כל למעצב או מפתח אתרים. אמנם עיצוב ופיתוח הם אמנם שני נדבכים מרכזיים בבניית אתר אינטרנט, אך כדי לעשות את זה נכון, התהליך חייב להתחיל בניתוח של המוצר או השירות שלך ושל קהל היעד, תכנון קפדני של מבנה האתר והעמוד הראשי, קופירייטינג וכתיבת תוכן לאתר בהתאמה לקהל היעד. המדריך הבא יסביר כיצד מבצעים ניתוח של קהל היעד המבוקש ושל המוצר או השירות שאתה מציע, לקראת תכנון וכתיבת תוכן לאתר אינטרנט טוב, וטוב יותר משל המתחרים שלך.

 
1. כתיבת תוכן לאתר בהתאמה מדויקת לקהל היעד

שלושת השלבים הראשונים בתהליך בניית אתר אינטרנט מתמקדים בהבניה ומיקוד של המסרים השיווקיים המיועדים להיכלל בכל תוכן לאתר, כשהמטרה היא ליצור מסמך בריף שיווקי. הבריף מתמצת את הנקודות המרכזיות הנוגעות למוצר או השירות שאתה מספק, ואת המאפיינים העיקריים של קהל היעד שלך, וזו הדרך המומלצת לכתוב תוכן לאתרים שעושה את העבודה. הבריף דרוש לכל קופירייטר, עורך או כותב תוכן לצורך תחילת העבודה, ובהמשך ישמש גם את מעצב האתר.
  

מתחילים לתכנן תוכן לאתר אינטרנט

 

א. הכר את עצמך. זהו השלב הראשון בכל תהליך של הבניית מסרים שיווקיים, לפני כתיבת תוכן שיווקי או כתיבת תוכן לאתר אינטרנט. בעולם השיווק קוראים לזה ניתוח SWOT: חוזקות, חולשות, איומים והזדמנויות. הכן מסמך המפרט בנקודות כל אחת מהקטגוריות – מה החוזקות והיתרונות שלך? מה החולשות שלך? אילו איומים עשויים להשפיע עליך או על הפעילות שלך (עסקים מתחרים, שינויי רגולציה או גורם בלתי צפוי, למשל)? ולבסוף – אילו הזדמנויות יש כאן בשבילך? המסמך יסייע לך להתמקד ולהבין מה המסרים המרכזיים שצריכים להופיע בכל תוכן לאתר אינטרנט או כל תוכן שיווקי אחר שתפיק.

  
ב. הכר את קהל היעד. כדי לפנות לקהל היעד במסר הנכון, רצוי לברר מיהו אותו קהל. מה מאפיין אותם? האם מדובר בגברים או נשים? מה טווח הגילאים של קהל היעד שלך? היכן הם ממוקמים? מה הם רוצים לקבל ממך? מה חשוב להם? מה הם חושבים על עצמם, ומה אתה חושב עליהם? האם הם מונעים יותר על ידי רגש או על ידי היגיון? האם הם מעוניינים יותר ברווח כספי או בפתרון של בעיה? בדומה למסמך ה-SWOT, גם כאן כדאי ליצור מסמך המסכם בנקודות את התשובות לשאלות הללו ולשאלות נוספות הנראות לך רלוונטיות.

 
ג. גבש בריף שיווקי.  בהתבסס על הנקודות המרכזיות שעלו מתהליך ה-SWOT ומניתוח קהל היעד, ניתן כעת ליצור בריף שיווקי – תמצית של הנושאים העיקריים החשובים לצורך הבניית המסרים המרכזיים ולתהליך הכתיבה של תוכן לאתר אינטרנט או תוכן שיווקי אחר. אלה ינחו אותך במהלך כתיבת תוכן שיווקי, אך גם בתהליך העיצוב בהמשך.

  
2. להתעלות על אתרי האינטרנט של המתחרים שלך

דיברנו על המחקר המקדים לתכנון האתר, המורכב משלושה שלבים: ניתוח SWOT, ניתוח קהל היעד והפקת הבריף השיווקי. אך רגע לפני שפונים לכתיבת תוכן לאתר, רצוי לבצע גם בדיקה יסודית של אתרי המתחרים שלך. כדי לתכנן אתר אינטרנט אפקטיבי יותר, מרשים יותר ומותאם יותר לקהל היעד, האתר שלך חייב להתעלות על האתרים שלהם מבחינת עיצוב ומבחינת תוכן.
 
שאלות שעליך לשאול את עצמך לפני כתיבת תוכן לאתר אינטרנט:
א. מי המתחרים שלך?
ב. מהי רמת העיצוב של אתרי האינטרנט שלהם?
ג. מהי איכות התוכן והמסרים השיווקיים המופיעים בהם?
ד. אילו מילות חיפוש רלוונטיות מקודמות באתרי המתחרים שלך?
ה. מה ניתן לשפר, להוסיף או לשנות כדי לתכנן אתר טוב יותר הן מבחינת תוכן והן מבחינת עיצוב?
   
לאחר בחינה מעמיקה של האתרים המתחרים, התמונה ברורה יותר וניתן להתקדם לשלב הבא בתכנון אתר אינטרנט: גיבוש קונספט לעמוד הראשי, הכולל בחירת סגנון עיצובי מועדף ואת אופן הצגת התוכן באתר. בשלב זה רצוי מאוד להיעזר בדוגמאות של אתרים להשראה.

 
איפה אפשר לחפש אתרי אינטרנט להשראה?

 

מלבד אתרי האינטרנט של המתחרים, תוכל לחפש להשראה גם אתרים אחרים בתחום העיסוק שלך, בחיפוש פשוט בגוגל. לקראת הקמת אתר של משרד עורכי דין, למשל, מומלץ לחפש את הביטוי "best law office websites" או "best law firm website design". ניתן לחפש אתרים להשראה גם בתחום ספציפי יותר, כגון דיני נזיקין, ולחפש את הביטוי "tort law offices best websites". אם מדובר באתר של קופירייטר או משרד קופירייטינג, כדאי לחפש את הביטוי "best copywriting websites", או "best copywriter website designs".
    

מומלץ: ראה אתרים מעוצבים באתר http://www.thebestdesigns.com, הכולל אתרים מרשימים ממגוון תחומים.  

 
לאחר גיבוש קונספט לאתר האינטרנט שלך, ברור יותר מה צריך להיות הכיוון בתכנון, עיצוב, קופירייטינג וכתיבה של תוכן לאתר. נותר רק עוד שלב אחד לפני תכנון האתר וכתיבת התוכן המתאים: בדיקה של מילות החיפוש הרלוונטיות שיש לקדם בכתיבת תוכן לאתר כדי להגיע לדירוג גבוה במנועי חיפוש.

 

 

3. הכן רשימה מנצחת של מילות חיפוש

השלב האחרון לפני כתיבת תוכן לאתר אינטרנט ויציאה לעיצוב ופיתוח, הוא בדיקה מעמיקה של מילות החיפוש הרלוונטיות לקידום האתר במנועי חיפוש, ובראשם מנוע החיפוש של גוגל.

 
איך מחליטים אילו מילות חיפוש לקדם בכתיבה של תוכן לאתר אינטרנט?

 

 א. חשוב מה הגולשים מחפשים כשהם זקוקים למוצר או לשירות שלך, והכן רשימה של מילים וביטויים רלוונטיים לתוכן לאתר שלך בכל הווריאציות האפשריות, גם אם הן דומות מאוד. למשל, לאתר "מליס ניהול תוכן ואתרי אינטרנט", העוסק בכתיבה, עריכה, קופירייטינג וכתיבת תוכן לאתרים, ביטויים רלוונטיים יהיו: תוכן, קופירייטינג, קופירייטר, תוכן שיווקי, כתיבה שיווקית, כתיבה, עריכה, עריכה לשונית, אתרי אינטרנט, תוכן לאתר אינטרנט, תוכן לאתרים, תוכן לאתרי אינטרנט וכו'.

 

ב. בדוק אילו מהביטויים מחופשים יותר מהביטויים הדומים להם. הדרך הכי פשוטה לעשות את זה היא להקליד את תחילת הביטוי במנוע החיפוש של גוגל ולראות היכן כל ביטוי מופיע ברשימה האוטומטית המופיעה מתחת לשורת החיפוש. ככל שביטוי נמצא גבוה יותר ברשימת הביטויים, כך הוא מחופש יותר על ידי הגולשים. לדוגמא: כדי לבדוק איזה מהביטויים הקשורים לכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט מחופשים יותר, הקלד "תוכן לאתר" בשורת החיפוש, ומיד ניתן לראות ברשימה האוטומטית כי הביטוי "תוכן לאתרים" מחופש יותר מהביטויים "תוכן לאתר", "תוכן לאתר אינטרנט" ו"תוכן לאתרי אינטרנט". באותו אופן ניתן לראות כי הביטוי "עריכה לשונית" מחופש יותר מהמילה "עריכה", והמילה "קופירייטינג" מחופשת יותר מהמילה "קופירייטר". בכל מקרה כדאי תמיד לקדם את הביטוי המפורט יותר כמו את הביטוי "עריכה לשונית" מאשר את המילה "עריכה", כי היא נכללת ממילא בביטוי המפורט וכך רק תגדילו את הסיכוי להיכלל בחיפוש של כל אחד מהביטויים האלה.

 

ג. דרך נוספת ומדויקת יותר לבדוק אילו ביטויים מחופשים יותר מאחרים היא דרך כלי מילות החיפוש של גוגל, Google Adwords, ואפשר להשתמש גם ב-Google Trends, דרכו ניתן להפיק גרף המעיד על מידת החיפוש של כל ביטוי לעומת האחרים, כולל פילוח לפי אזורים בארץ.

 

ד. דרג את מילות החיפוש ברשימה שיצרת, כשהמילה או הביטוי המחופשים ביותר נמצאים בראש הרשימה. נדגיש שוב כי רצוי לקדם ביטוי מפורט יותר מאשר ביטוי מצומצם שבכל מקרה נכלל בביטוי המפורט. לכן, כפי שהוסבר מעלה, עדיף לקדם את הביטוי המלא "עריכה לשונית" מאשר רק את המילה "עריכה", את "תוכן שיווקי" מאשר "תוכן", ואת "תוכן לאתר אינטרנט" מאשר "תוכן לאתר", כי מילים אלו נכללות ממילא בביטוי השלם.

 

ה. מתוך מילות החיפוש הרלוונטיות לכתיבת תוכן לאתר שלך, בדוק אילו מילות חיפוש מקודמות באתרי האינטרנט של המתחרים, עד כמה הן מקודמות ובאיזה אופן. איזה מילים מופיעות בתפריטי העמוד הראשי באתרי המתחרים? אילו מילים נכללות בתוכן הכתוב באתר? האם יש מילים המקודמות באתרי המתחרים גם בתפריט התחתון (Footer)? האם בכלל קיים תפריט תחתון באתרים המתחרים? והכי חשוב – אילו מילים או ביטויים רלוונטיים לא מופיעים באתרי המתחרים וכדאי שיופיעו ויקודמו במסגרת כתיבת תוכן לאתר שלך?

  

 

4. הכללים שחשוב להכיר בכתיבת תוכן לאתר אינטרנט

 לאחר גיבוש רשימת המילים והביטויים הרצויים לצורך קידום האתר במנועי חיפוש, אפשר להתחיל בתהליך כתיבת תוכן לאתר האינטרנט שלך. אם הכנת מסמך בריף יסודי, הוא אמור לסכם את כל המידע שחשוב לציין באתר שלך, ולהתוות גם את כותרות התפריטים בעמוד הראשי. בשלב זה אתה גם יודע איזה תוכן מופיע באתרים המתחרים (ואיזה תוכן חסר בהם), כך שברור יותר מה צריך לעשות כדי שהתוכן שלך יהיה טוב יותר. רשימת מילות החיפוש שגיבשת תסייע לך לקבוע את כותרות הלשוניות בתפריטי העמוד הראשי, את הניסוח לכותרות, התוכן בעמודים הפנימיים, המאמרים ושאר התוכן שיופיע באתר.

 

7 כללים מנחים לכתיבת תוכן לאתר אינטרנט

 

1. הכותרת היא החלק הכי חשוב בכתיבה של תוכן לאתר. היא הדבר הראשון שהגולש יראה, ולכן היא חייבת להיות מאוד ברורה, ליצור עניין ולגרום לו לרצות לקרוא את שאר התוכן באתר שלך. אל תנסה להתחכם ואל תגרום לקורא לחשוב יותר מדי, אחרת הוא יעבור מהר מאוד לאתר המתחרה.

 

2. דבר על יתרונות, לא על תכונות. כל תוכן שיווקי ותוכן לאתר אינטרנט חייב לפנות לקהל היעד של המוצר או השירות שאתה מציע, ולכלול את כל העובדות והיתרונות הרלוונטיים שהלקוח שלך ירצה לדעת עליהם. זו אחת הסיבות לכתיבת בריף שיווקי, ואם הכנת אותו כמו שצריך – היתרונות שיש להדגיש בכתיבת התוכן לאתר יהיו מאוד ברורים.

 

3. דבר אל הקורא, לא על עצמך. כל תוכן לאתר אינטרנט צריך לדבר אל הלקוח: מה יוצא לו מהמוצר או מהשירות שאתה מציע באתר שלך? מה הוא באמת רוצה? מה מעניין אותו? מה היתרונות של המוצר או השירות שלך עבורו? הוא לא רוצה לשמוע על החזון, המטרות והיעדים שלך לעשרים השנים הבאות. את מה שיש לך לכתוב על עצמך תכתוב בעמוד ה"אודות", וגם שם רצוי לא להרחיב מעבר לדף תוכן קצר וממוקד.

 

4. תוכן לאתר אינטרנט צריך להיות קצר וקריא. רצוי לא לכתוב תוכן ארוך מעבר ל-350 מילה לעמוד, משתי סיבות: האחת – כדי לא ליצור עמוד עמוס שירתיע את הקורא, והשנייה – כדי לרכז את המידע החשוב והעיקרי באמת מבלי להתפזר לכיוונים אחרים. כדי להפוך תוכן באתר לקריא עוד יותר, רצוי לחלק אותו לפסקאות של 5-3 שורות המופרדות ברווחים ולהוסיף כותרות ביניים לנוחות הקריאה (וזה לא יזיק גם לקידום האתר בגוגל). אם אפשרי, מומלץ לציין חלק מהמידע בנקודות (bullets) או מספרים, שנוטים לתפוס את תשומת לב הגולשים וקלים יותר לקריאה מאשר טקסט רגיל.

 

5. שלב תמונות, גרפים או כל אלמנט ויזואלי שיגרום לתוכן לאתר להיראות מושך יותר. תוכן לאתר אינטרנט שמופרד לפסקאות מרווחות וכולל כותרות ביניים ואלמנטים ויזואליים, הופך לקריא ונגיש עבור הגולשים. כל תמונה היא גם הזדמנות להוספה של מילות חיפוש לקידום האתר על ידי הוספת כיתוב רלוונטי בסמוך לה, אז כדאי לנצל את זה היטב.

 

6. שלב מילות חיפוש וביטויים רלוונטיים למנועי חיפוש. לאחר קופירייטינג וכתיבת תוכן לאתר, כדאי להתחיל לשדרג את הניסוח ולשתול ביטויים ומילות חיפוש כדי לשפר את דירוג האתר במנועי חיפוש. זוכר את רשימת מילות החיפוש שהכנת? זה הזמן לעבור עליה שוב ולבדוק איך אפשר להוסיף את המילים שבראש הרשימה לתוכן שכתבת. חשוב להקפיד לשתול את המילים הרלוונטיות לא רק בכתיבה של תוכן לאתר, אלא גם בכותרות, כותרות ביניים וכיתובי תמונה – כל אחד מהם הוא הזדמנות להקפיץ את דירוג האתר במנועי חיפוש.

 

7. תוכן לאתר חייב לעבור עריכה לשונית. קרא שוב את הכותרות ואת הטקסט בקפידה, מילה אחרי מילה. האם התוכן מספיק ברור? האם הוא מעביר את המסר בצורה קריאה ומובנת? שים לב לשגיאות כתיב, פיסוק שגוי, רווחים מיותרים, פונטים לא אחידים וטקסט לא מיושר. אתה לא רוצה לשדר חובבנות או חוסר מקצועיות, וזה בדיוק מה שיקרה אם לאתר שלך ישתרבבו טעויות צורמות. במקרים רבים, עריכה לשונית היא זו שתכריע אם גולש יחליט להישאר באתר שלך או לעבור לאתר מתחרה.

    

 

מידע וטיפים נוספים שעשויים לעניין אותך:

 

           הצטרפו אלינו בפייסבוק

  

הלקוחות שלנו

האוניברסיטה העברית בירושלים 
סוזוקי ישראל 
איתוראן 
עיריית באר שבע 
מכשירי תנועה 
משרד העלייה והקליטה 
משרד עו”ד מיתר ליקוורניק ושות' 
הרשות לפיתוח הנגב 
קבוצת שגראוי 
המכללה האקדמית לישראל 
ויגן פרנדלי 
פיליפ מרטינס 
מלון SEA תל אביב 
המכללה לעיצוב - בניין ודיור 
המקום, תל אביב 
עץ ועצה 
בריאותא 
אולפני דאבי דאב 

לקוחות ממליצים

המרכז הרפואי בריאותא:

"זכינו לשירות מקצועי שניכר שהתבצע מתוך נסיון רב וידע בתוכן, שיווק ומיתוג, וקיבלנו מענה מהיר ותוצר איכותי ללא דופי"

המכללה לעיצוב, "בניין ודיור":

"תודה על הליווי לאורך כל הדרך - בבניית האתר ובפרסום בפייסבוק, על ההדרכה הנעימה ועל הסבלנות הרבה. תמיד עם התחושה שיש על מי לסמוך ושאתם עושים את המקסימום!"

אורי שביט, "טבעוניות נהנות יותר":

"מקסימות, נותנות שירות מכל הלב וברוחב לב - ניכר שהן אוהבות את מה שהן עושות ותענוג לעבוד איתן. תודה על כל העזרה בניהול התוכן לטבעוניות שנהנות יותר!"

משרד עו"ד נתיב, צוריאנו, כהן:

"תודה על עבודה מקצועית ונפלאה (!!!) בכתיבת תוכן לאתר האינטרנט של משרדנו. תודה על תשומת הלב לפרטים הקטנים (גם אלה שבאחריות גורם אחר), הנעימות והאדיבות, המענה המהיר והענייני - ובעיקר על התוצר הסופי. היה לנו לעונג!"

מרכז מיחזור Green & Clean:

"עבודה מקצועית, שירות מהיר ויעיל! חוללתם פלאים בתוכן לאתר האינטרנט של החברה ולדף העסקי בפייסבוק. תודה על הסבלנות, הזמינות הגבוהה והשירות הנפלא"

ויגן פרנדלי:

"תודה על עבודה מקצועית ומהירה, על הנגישות וההבנה לכל הקפריזות שלנו. כיף לדעת שלא משנה מתי פונים אליכם - אתם תמיד זמינים ונכונים לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר. אתם הרבה יותר מחברת פרסום, אתם חלק ממשפחת ויגן פרנדלי!"

משרד עו"ד קרן זרקו זמיר:

"שירות אדיב, יעיל ומקצועי בצורה מעוררת השתאות. תוכן מעולה, שיווק באינטרנט באמצעות פייסבוק וטאבולה, וייעוץ שיווקי כולל שסייעו רבות בקידום האתר, תוך מתן יחס אנושי מצוין, הגדלת ראש וחשיבה יסודית על משמעות של כל מילה"

אילנית רם, מנכ"לית מלון Sea תל אביב:

"רגישות מקצועית, הבנה מהירה של דרישות הלקוח, וכתיבת תוכן ברמה גבוהה לאתר ולפרסום באאוטבריין. תוצאות מרשימות, ללא ספק התחלה של ידידות נפלאה"

אלון שניידרמן, Web3D:

"תוכן שמגיע מתוך הבנה עמוקה והיכרות מקצועית עם עולם התוכן של הלקוח, תוך שימוש מקצועי בכתיבה איכותית ועריכה מיטבית. ממליצים בחום"

"המקום" תל אביב:

"שירות מקצועי ויעיל לפרסום באינטרנט, שיווק בפייסבוק, קידום כתבות בטאבולה ויעוץ שיווקי מקיף. המענה לצרכים שלנו מיידי, והעיקר - הכל באווירה נהדרת והמון רצון לעזור. הלוואי שהיו לנו עוד ספקים כאלה..."

החברה העירונית לפיתוח עסקי באר שבע:

"נעזרנו בשירותי מליס לצורך כתיבה שיווקית של חומרי הסברה אודות פעילות החברה. קיבלנו שירות מקצועי ואיכותי, תוך הקפדה על פרטים. מהירות התגובה לבקשתנו היתה מהירה ויעילה, ולאורך כל העבודה המשותפת זכינו לזמינות מלאה ואוזן קשבת לצרכי החברה"

שיווק באינטרנט: איך מפרסמים עסק ומגדילים רווחים?

עורכת הדין השקיעה אלפי שקלים בשיווק שלא הביא לקוחות, יועץ המשכנתאות רצה לפרסם בפייסבוק כי "זה מה שכולם עושים". עם כל כך הרבה אפשרויות לשיווק באינטרנט - איך יודעים במה לבחור?
קרא עוד

מה זה טאבולה (Taboola)?

איך חושפים את המוצר או השירות שלכם בפני הגולשים של ynet, "וואלה" ו"ישראל היום"? התשובה: באמצעות פרסום כתבה שיווקית דרך טאבולה – רשת פרסום לקידום כתבות באתרי התוכן הגדולים
קרא עוד

לא רק לעסק חדש: 5 טיפים לשיווק באינטרנט

למה צריך לבנות אתר לעסק ומתי אפשר להסתפק בדף פייסבוק? איפה להשקיע את תקציב הפרסום באינטרנט – בגוגל, פייסבוק, טאבולה או אאוטבריין? ומה זה רימרקטינג וגוגל אנליטיקס? חמישה טיפים חשובים לשיווק עסק באינטרנט.
קרא עוד

המדריך המלא לשיווק עסקים באינטרנט

לפרסם בפייסבוק, אינסטגרם או גוגל? ואולי בכלל כדאי לקדם כתבה שיווקית באאוטבריין או טאבולה? אם התבלבלתם משפע האפשרויות לשיווק באינטרנט, קבלו את המדריך שיעשה לכם סדר בבלאגן.
קרא עוד

מה אסור לפרסם בפייסבוק?

אחת הדרכים הכי אפקטיביות לפרסום באינטרנט היא קמפיין פייסבוק. לפני שמתחילים, כדאי להכיר את כל האיסורים והמגבלות על מוצרים ושירותים שלא יקבלו את אישור הרשת החברתית - ולכן לא יעלו לאוויר.
קרא עוד

איך להשיג לידים לעסק?

אתר אינטרנט, דפי נחיתה, פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק – תקציב הפרסום שלך יכול להתפזר לכל כך הרבה מקומות, אבל איפה הכי כדאי להשקיע אותו? הגיע הזמן להכיר את אפשרויות השיווק הכי פופולריות באינטרנט, ולהתחיל לקבל לידים.
קרא עוד

7 טיפים לכתבה שיווקית באינטרנט

אאוטבריין וטאבולה הן שתי הדרכים העיקריות בישראל לשיווק באמצעות תוכן – כתבות שיווקיות המתפרסמות בכל אתרי התוכן בארץ. הנה 7 טיפים שכדאי להכיר לכתיבת כתבה מוצלחת ולקמפיין אפקטיבי.
קרא עוד

8 טיפים לפרסום באאוטבריין

פרסום באאוטבריין יכול להיות מאוד אפקטיבי לקידום תוכן שיווקי, אך רק בתנאי שעושים את זה נכון. הנה שמונה דרכים לשדרוג כל קמפיין אאוטבריין, מההחלטה על נושא הכתבה ועד ליצירת קמפיין משלים בפייסבוק או בגוגל.
קרא עוד

מה זה אאוטבריין (Outbrain)?

מחפשים דרך חדשה לפרסם את המוצר או השירות שלכם? כתבה המקודמת באמצעות אאוטבריין (Outbrain) תאפשר לכם להגיע לגולשים באתרי התוכן הגדולים
קרא עוד

שיווק באאוטבריין וערוצים נוספים

מפרסמים באאוטבריין? על מנת למקסם עוד יותר את פעילות השיווק באינטרנט, כדאי להכיר כמה דרכים באמצעותן ניתן לייעל את הקמפיין באאוטבריין ולשלב אותו עם ערוצי פרסום נוספים.
קרא עוד

קופירייטינג לעסק: הדרך הנכונה לקמפיין מצליח

קופירייטינג מקצועי לאתר האינטרנט, לפוסטים בפייסבוק ואפילו לפליירים, יצליח להסביר לכולם בדיוק מה אתה מוכר ולמה הם חייבים דווקא את המוצר שלך. קופירייטינג - לא רק לקמפיינים גדולים ועתירי תקציב.
קרא עוד

איך כותבים תוכן לאתר? 5 טיפים לתוכן שיווקי איכותי

תוכן לאתר הוא אחד הכלים השיווקיים החשובים ביותר שיש. הוא יכול להזרים אליך גולשים, לקדם את העסק שלך ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש – ולשכנע אנשים לקנות ממך. הכל, כמובן, בתנאי שעושים את זה נכון.
קרא עוד

אינסטגרם לעסק: זה ממש לא פייסבוק

כמעט לכל בעל עסק יש דף עסקי בפייסבוק, אבל כדאי שתתחיל לשים לב גם לאינסטגרם – רשת חברתית מבוססת תמונות המיועדת רק למכשירים ניידים, חושפת את הפוסטים שלך ל-100% מהעוקבים ומאפשרת לך לפרסם את העסק בחינם.
קרא עוד

איך לשווק עסק בחינם?

איך בונים אתר, פותחים בלוג, מעצבים מודעות יפהפיות, עורכים תמונות ונשארים תמיד מעודכנים בכל מה שקורה, בלי לשלם אפילו שקל על יועץ שיווק, חברה לבניית אתרים או סטודיו לעיצוב גרפי? הנה 10 דרכים לשיווק עסק חדש, כולן לגמרי בחינם.
קרא עוד

8 טיפים לניהול אינסטגרם לעסק

אינסטגרם יכולה לשמש כלי פרסומי מדהים להגדלת מכירות ולחיזוק המותג, וניתן להגיע בעזרתה לקהל עצום של לקוחות פוטנציאליים לכל עסק. הנה כמה טיפים קלים לביצוע, שיעזרו לך להוציא את המקסימום מהרשת החברתית הפופולרית.
קרא עוד

5 טיפים לניהול מדיה חברתית

כמעט לכל עסק יש היום לפחות דף עסקי בפייסבוק. כדי לגרום לשיווק ברשתות החברתיות להצליח – צריך לדעת איך לעבוד נכון, לגרום לכל פוסט להגיע לכמה שיותר אנשים, ובעיקר לעודד אינטראקציה עם האוהדים. הנה 5 טיפים חשובים לניהול מדיה חברתית.
קרא עוד

5 טעויות נפוצות בניהול חשבון אינסטגרם של עסק

באיזה תמונות לא מומלץ להשתמש באינסטגרם, כמה טקסט זה יותר מדי ובאיזה שעות אף אחד לא יראה את הפוסטים שלך? טעויות נפוצות בניהול חשבון אינסטגרם לעסק - לקרוא ולא ליישם.
קרא עוד

פרסום בפייסבוק למתקדמים: 10 טיפים שימושיים

פרסום בפייסבוק הוא דרך יעילה וזולה במיוחד לשיווק של כל עסק או חברה, אבל עם הטיפים למקצוענים שתקרא כאן – ביצועי המודעה שלך יזנקו לשמיים והטלפון לא יפסיק לצלצל. הנה 10 טיפים מדהימים שישדרגו לך את הקמפיין.
קרא עוד

פרסום בפייסבוק: למה חשוב לקדם פוסטים בתשלום?

נגמרו הימים בהם היה מספיק ללחוץ "לייק" לעמוד פייסבוק כדי להתחיל להיחשף לכל התכנים שלו. היום, החשיפה האורגנית של רוב הדפים העסקיים שואפת לאפס, והדרך העיקרית להתגבר על המכשול היא קידום ממומן.
קרא עוד

20 רעיונות לפוסטים מעניינים בדף עסקי בפייסבוק

דף עסקי בפייסבוק יכול להיות הרבה יותר מ"בוקר טוב חברים" ו"סופ"ש נעים לכולם". הנה 20 סוגים שונים של פוסטים שאפשר להעלות לדף פייסבוק, וכל עסק יכול להתאים לעצמו וליישם בקלות.
קרא עוד

תזמון פוסטים בפייסבוק

אם יש לך דף עסקי בפייסבוק, כדאי שתכיר את האפשרות לתזמן פוסטים מראש. מדובר באופציה פשוטה שיכולה לחסוך זמן, הופכת את ניהול העמוד לקל ונוח – וכל אחד ממנהלי הדף יכול להשתמש בה. איך עושים את זה? בקלות
קרא עוד

איך קופירייטינג יכול להשפיע על אתר האינטרנט שלך?

לתכנן אתר מסודר וברור, להעביר את המסר השיווקי המדויק ולהשתלב בצורה מושלמת עם העיצוב: הנה 5 טיפים לקופירייטינג ולתכנון נכון של אתר אינטרנט, שיעזרו לך למשוך הרבה יותר גולשים ופניות מלקוחות.
קרא עוד

שיווק באינטרנט: השקעה משתלמת או בזבוז כסף?

גם בעלי עסקים מצליחים מוצאים את עצמם מבזבזים הון תועפות על הקמת אתרי אינטרנט ופרסום בפייסבוק שלא מביאים להם אפילו לקוח אחד. למה זה קורה ומה צריך לעשות כדי להרוויח היום משיווק באינטרנט?
קרא עוד

חמש הטעויות הכי גדולות שעסקים עושים בפייסבוק

פתחת דף עסקי חדש בפייסבוק? חשוב שתימנע מחמש הטעויות האלו כדי לא לגרום לנזק תדמיתי למותג שלך, להבריח לקוחות פוטנציאליים ואפילו לאבד לקוחות. לקרוא וליישם.
קרא עוד

מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר אינטרנט?

אתה רוצה שהלקוחות שלך יקבלו מידע מלא על העסק או המוצר שלך, אבל לפעמים הם יודעים בדיוק מה הם רוצים, ורק צריכים ליצור קשר. בדיוק בשביל זה המציאו את דף הנחיתה - לפרסום באינטרנט או בפייסבוק.
קרא עוד

5 סיבות טובות לפרסם את העסק שלך בפייסבוק

האפשרות להגיע בדיוק לקהל היעד שלך, חשיפה עצומה של עשרות אלפי גולשים בחודש, מעקב ביצועים שוטף, יתרון על פרסום בגוגל ועלות נמוכה – כל אלה הופכים את פייסבוק לפלטפורמת פרסום מדהימה כמעט לכל אחד.
קרא עוד

בניית אתר בחינם, בפחות מחמש דקות

מבין האפשרויות שיש היום לבניית אתר אינטרנט חדש, מרשים וללא השקעה כספית, הדרך הפשוטה ביותר היא כנראה מערכת בלוגר של גוגל. ושלא תתנו למילה "בלוג" לבלבל אתכם: ברגע שהאתר עובר דומיין, אף אחד לא יכול לדעת איך הוא התחיל.
קרא עוד

תוכן לאתרים - מתי זה הפך למוצר מבוקש?

אם זה לא קורה באופן טבעי, גוגל תגרום לזה לקרות: מאתרי האינטרנט התמימים של שנות התשעים, דרך אתרי ספאם עמוסי מילות מפתח ועד לאתרים איכותיים, כך הצליחה גוגל לשדרג לנו את התוכן ברשת. אבל לא לגמרי.
קרא עוד

כמה עולה לפרסם בפייסבוק?

התשובה: החל מ-10 שקלים ליום או 100 שקלים לתקופת פרסום מוגדרת, לפי קליקים או חשיפות. עלות הפרסום בפייסבוק מתחלקת לתקציב המועבר ישירות לפייסבוק, ולעלות ניהול חודשית אם הקמפיין מנוהל על ידי חברת פרסום חיצונית.
קרא עוד

חנות הלייקים של פייסבוק

באנרים חדשים לקידום עמודים עסקיים מציפים לנו את הניוזפיד, ואם יש לכם דף עסקי בפייסבוק, בטח שמתם לב לאפשרות החדשה שצצה לכם להגדלת מספר הלייקים בעמוד על ידי פרסום אגרסיבי. הבעיה: האוהדים החדשים הם כנראה ממש לא הקהל שלכם, והמחיר – מופקע.
קרא עוד

כך תפספס את הקורא: 5 סוגים של כותרות גרועות לתוכן שיווקי באינטרנט

הכותרת היא זו שבדרך כלל תקבע אם הקורא ימשיך להתעניין בשאר התוכן השיווקי. אם הכותרת שלך משעממת, מתחכמת, לא ברורה, יצירתית מדי או פשוט לא קיימת, היא תכשיל גם את המסר השיווקי.
קרא עוד

איך עושים כסף מניהול עמוד עסקי בפייסבוק?

ניהול עמוד עסקי בפייסבוק הוא כלי שימושי כמעט לכל עסק שמעוניין בחשיפה נוספת באינטרנט, ובשילוב של פרסום בפייסבוק הוא גם יכול למשוך לקוחות חדשים בקלות. מדריך מקוצר לעסקים ברשת החברתית.
קרא עוד

איך הופכים פרופיל אישי בפייסבוק לדף עסקי?

אם צברת 5,000 חברים בפרופיל הפייסבוק האישי שלך, אתה כנראה עסק, ארגון או סלב בהתהוות – וזה הזמן לעבור לדף עסקי. בלחיצה פשוטה על לינק אחד, ניתן להמיר את הפרופיל האישי לעסקי, ולהפוך את החברים ללייקים.
קרא עוד

כך תשיג אתר אינטרנט טוב יותר משל המתחרים שלך

לפני שמתחילים בתכנון, קופירייטינג וכתיבת תוכן לאתר, רצוי לבצע בדיקה יסודית של אתרי המתחרים שלך ולהבין מה אפשר לשפר כדי להתעלות עליהם בתוכן ובעיצוב. כאן תלמד איך עושים את זה.
קרא עוד

10 תקלות מרגיזות שתגלה בפיתוח של אתר אינטרנט

העבודה על אתר אינטרנט לא מסתיימת בכתיבת תוכן ועיצוב, והבעיות מתחילות לצוץ דווקא אחרי שמסתיים שלב הפיתוח. זה הזמן שבו מגלים כותרות עקומות, פונט שלא היה כלול במחיר, וטקסט בקלינגונית במקום מסך תודה.
קרא עוד

פרסום ושיווק בפייסבוק: כך תייצר פרסום ממוקד ואפקטיבי

רק בפייסבוק אפשר לפרסם שמלות כלה לנשים מאורסות בנות 20 ומעלה או ביטוח מקיף לנהג חדש לבני 18 עד 20, שסביר להניח שהוציאו רישיון נהיגה לאחרונה. כך הפכה פייסבוק לאחת הפלטפורמות החזקות לשיווק באינטרנט.
קרא עוד

המדריך השלם לתכנון וכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט

איך מתכננים תוכן לאתר אינטרנט ולעמוד הראשי, מה זה מסמך בריף, למה צריך להכין רשימה של מילים ומה צריך לעשות כדי שהאתר שלך יהיה טוב יותר מהאתרים המתחרים? כל התשובות במדריך הבא.
קרא עוד

7 דברים שצריך לדעת על כתיבת תוכן לאתר אינטרנט

אחרי שגיבשת בריף, קונספט ורשימה של מילות חיפוש, זה הזמן להתחיל לשחק בלהיות קופירייטר: השלב בו אפשר להתחיל בתהליך קופירייטינג וכתיבה של תוכן לאתר שלך. כך תעשה את זה נכון.
קרא עוד

מתי מומלץ פרסום בפייסבוק ומתי כדאי לפרסם בגוגל?

פרסום מודעה בפייסבוק שונה מאוד מפרסום מודעה בגוגל, ולפני תחילת הפרסום באינטרנט כדאי לשקול היטב את ההבדלים. במקרים רבים בהם פרסום בפייסבוק לא יעבוד, כדאי להעדיף דווקא פרסום בגוגל – שעשוי להתאים יותר.
קרא עוד

כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט בהתאמה לקהל היעד

בניית אתר אינטרנט חייבת להתחיל בתכנון ובהבניה נכונה של המסרים השיווקיים, ולהמשיך בכתיבה של התוכן המתאים לאתר, כשהעיצוב והפיתוח מגיעים רק בהמשך. רוצה לכתוב תוכן לאתרים שעושה את העבודה? זו הדרך.
קרא עוד

שימוש בפייסבוק בישראל ובעולם: נתונים וסטטיסטיקות שכדאי להכיר

על פי נתוני האתר socialbakers.com, נכון לספטמבר 2012 רשומים בפייסבוק יותר מ-910 מיליון משתמשים בעולם, מתוכם 3.7 מיליון בישראל. אז כמה זמן אנחנו מבלים בפייסבוק וכמה לייקים יש לג'ניפר לופז?
קרא עוד

מה כוללת חבילת פרסום בפייסבוק?

פרסום בפייסבוק מתחיל בניתוח מעמיק של המוצר וקהלי היעד, וכולל מעקב יומיומי והפקת דו"ח ביצועים חודשי. בוא לגלות איך פרסום מודעה בפייסבוק יכול להזניק גם את העסק שלך!
קרא עוד

איזה מילות חיפוש צריך לשלב בתהליך כתיבת תוכן לאתר אינטרנט?

השלב האחרון בתכנון אתר אינטרנט לפני קופירייטינג, כתיבת תוכן לאתר ויציאה לעיצוב ופיתוח, הוא בדיקה של מילות החיפוש הרלוונטיות לצורך קידום האתר במנועי חיפוש. מדריך מזורז לפיצוח גוגל.
קרא עוד

תוכן שיווקי בדפוס: איך כותבים ברושור או פלייר?

היזהרו מעודף טקסט ועיצוב מוגזם, הוסיפו רשימת יתרונות ושלבו גם ציטוטים או המלצות של לקוחות. איך לנסח תוכן שיווקי לברושור או לפלייר של עסק, מוצר או שירות, ועל איזה תוכן מומלץ לוותר?
קרא עוד

אם כל אחד יכול לכתוב, למה בכלל צריך קופירייטינג?

קופירייטינג, או תוכן שיווקי, הוא תחום שדורש הרבה ידע וניסיון בתחום הכתיבה, אך בעיקר בתחום השיווק. קופירייטר צריך לדעת לכתוב - אבל הוא חייב לדעת גם למכור, כדי לגרום לקורא לקלוט את המסר ולהפוך ללקוח.
קרא עוד

קופירייטינג למתחילים: דבר אל הקורא, לא על עצמך

לקוח טיפוסי שנתקל בחומר פרסומי, אתר אינטרנט, באנר שקפץ לו על המסך או מודעת פייסבוק, הוא במקרה הטוב אדיש, ובמקרה הרע – עוין. הוא רוצה לדעת רק דבר אחד: מה הוא מרוויח מזה?
קרא עוד

איך כותבים פרופיל חברה?

מומלץ להתחיל בתיאור קצר של החברה או העסק, לפרט את תחומי הפעילות, להדגיש יתרונות מרכזיים לעומת המתחרים, קצת עובדות ומספרים ופרטים נוספים על הבעלים. רק אל תגזימו עם החזון.
קרא עוד