איך בונים אתר לעסק שרוצה לבלוט?
רגע לפני שאתה מתחיל ובונה אתר חדש לעסק שלך, רצוי לבצע בדיקה יסודית של אתרי המתחרים. כדי לתכנן אתר אינטרנט אפקטיבי יותר, מרשים יותר ומותאם יותר לקהל היעד, האתר שלך חייב להתעלות על האתרים שלהם מבחינת עיצוב ומבחינת תוכן.
שאל את עצמך את השאלות הבאות:
1. מי המתחרים שלך?
2. מהי רמת העיצוב של אתרי האינטרנט שלהם?
3. מהי איכות התוכן והמסרים השיווקיים המופיעים בהם?
4. מה ניתן לשפר, להוסיף או לשנות כדי לתכנן אתר טוב יותר משל המתחרים הן מבחינת תוכן והן מבחינת עיצוב?
לאחר בחינה מעמיקה של האתרים המתחרים, התמונה ברורה יותר וניתן להתקדם לשלב הבא בתכנון אתר אינטרנט: גיבוש קונספט לעמוד הראשי, הכולל בחירת סגנון עיצובי מועדף ואת אופן הצגת התוכן באתר. בשלב זה רצוי מאוד להיעזר בדוגמאות של אתרים להשראה.
איפה אפשר לחפש אתרי אינטרנט להשראה?
מלבד אתרי האינטרנט של המתחרים, תוכל לחפש להשראה גם אתרים אחרים בתחום העיסוק שלך, בחיפוש פשוט בגוגל. לקראת הקמת אתר של משרד עורכי דין, למשל, יש לחפש את הביטוי “best law office websites” או “best law firm website design”.
ניתן לחפש אתרים להשראה גם בתחום ספציפי יותר, כגון דיני נזיקין, ולחפש את הביטוי “tort law offices best websites”. אם מדובר באתר של קופירייטר או משרד קופירייטינג, כדאי לחפש את הביטוי “best copywriting websites”, או “best copywriter website designs”.
מומלץ: ראה אתרים מעוצבים באתר http://www.thebestdesigns.com, הכולל הרבה מאוד אתרים מרשימים ממגוון תחומים.
לאחר גיבוש קונספט לאתר האינטרנט שלך, ברור יותר מה צריך להיות הכיוון בתכנון, עיצוב, קופירייטינג וכתיבה של תוכן לאתר. נותר רק עוד שלב אחד לפני תכנון האתר וכתיבת התוכן המתאים: בדיקה של מילות החיפוש הרלוונטיות שיש לקדם באתר כדי להגיע לדירוג גבוה במנועי חיפוש, ובראשם מנוע החיפוש של גוגל.