טיפים לקופירייטינג מוצלח
באופן כללי, אנשים אוהבים לדבר על עצמם. זה בולט במיוחד בקופירייטינג לחומרים שיווקיים, כאשר עסקים, חברות וארגונים, נוטים למלא כל ברושור, באנר או אתר אינטרנט בכל המידע האפשרי על עצמם: מתי הוקמו, למה זה קרה, מה החזון לעתיד ומה יש ליו”ר שלהם להגיד על זה.
תוכן שיווקי או תוכן לאתרים משקף פעמים רבות את הנטייה המוזרה לכתוב בעיקר על החברה ולשכוח את הלקוח, כשהתופעה נפוצה במיוחד באתרי אינטרנט, ואפילו במודעות גוגל, פרסום בפייסבוק ובאנרים.
תוכן שיווקי: מה הלקוח שלכם באמת רוצה?
לקוח טיפוסי שנתקל בחומר פרסומי, אתר אינטרנט, באנר שקפץ לו על המסך או מודעת פייסבוק, הוא במקרה הטוב אדיש, ובמקרה הרע – עוין.
הוא לא ביקש לקרוא על החברה שלך ובוודאי שלא הזמין פרסומת לבקר במסך המחשב שלו. לא מעניין אותו לשמוע מה גרם לכם להקים את החברה, וגם לא מה האג’נדה שלכם או כמה המוצר שלכם הוא חדשני. אין לו זמן להתחיל לקרוא כמויות אדירות של מידע עליכם, כשהוא במצב שהוא אפילו לא יודע אם הוא זקוק לכם, למוצר או לשירות שאתם מציעים.
הלקוח שלכם רוצה לדעת רק דבר אחד: מה הוא מרוויח מכל הסיפור?
לכן כל קופירייטינג וכתיבה של תוכן שיווקי או תוכן לאתרים חייבים להתמקד בלקוח ולא בחברה. כל ברושור, באנר, מודעה או אתר אינטרנט צריכים לדבר אל הלקוח: מה יוצא לו מזה? מה הוא רוצה? מה מעניין אותו? מה היתרונות של המוצר או השירות שלכם עבורו? דברו על עצמכם – ואיבדתם אותו.
איזה סוג של תוכן שיווקי יעשה את העבודה?
הכלל הבסיסי בקופירייטינג הוא – אל תכתוב את מה שאתה רוצה.
כתוב את מה שהלקוח שלך רוצה לקרוא.