כמה עולה לפרסם בפייסבוק?
מדריך מזורז למפרסם המתחיל

התשובה: החל מ-10 שקלים ליום או 100 שקלים לתקופת פרסום מוגדרת, לפי קליקים או חשיפות. עלות הפרסום בפייסבוק מתחלקת לתקציב המועבר ישירות לפייסבוק, ולעלות ניהול חודשית אם הקמפיין מנוהל על ידי חברת פרסום חיצונית

פרסום בפייסבוק: עלויות

פרסום בפייסבוק נחשב לכלי יעיל, זול ומיידי לשיווק באינטרנט ביחס לכל אפשרויות הפרסום האחרות:הוא ממוקד לפי קהל היעד הרצוי למודעה (על פי קריטריונים דמוגרפיים כמו אזור מגורים, גיל, מין, מצב משפחתי ועוד), המחיר שלו נמוך מאוד ויכול להסתכם בכמה מאות שקלים בחודש לחשיפה ממוקדת של עשרות אלפי גולשים, ואפשר להוציא אותו לפועל בכל רגע נתון.

עסק המעוניין בפניות מלקוחות חדשים או משרד המספק שירות למכירת לידים, עושים שימוש פעמים רבות בשיווק בפייסבוק, הנחשב לשיטה אפקטיבית במיוחד. אבל השאלה שכולם רוצים לקבל עליה תשובה היא… כמה עולה פרסום בפייסבוק?


ממה מורכבת עלות הפרסום בפייסבוק?

עלות פרסום בפייסבוק מתחלקת לשניים:

  1. תקציב הפרסום שמועבר לחברת פייסבוק.
  2. התשלום לחברת הפרסום המנהלת את הקמפיין.

 
עם זאת, כל אחד יכול לפרסם בפייסבוק באופן עצמאי אם יש לו עמוד עסקי או אתר אינטרנט שאליו יוביל הפרסום. מי שמכיר היטב את הפלטפורמה, מבין את קהל היעד שלו ובעל יכולות טובות של שיווק וקופירייטינג לצורך ניסוח מודעה אפקטיבית – יכול לעשות את זה לבד ללא קושי ולשלם רק את הסכום המועבר ישירות לפייסבוק.

אם נעזרים בשירותיה של חברה לשיווק באינטרנט לצורך פתיחת הקמפיין, הכוללים בדרך כלל שירותיקופירייטינג, עיצוב גרפי, ניהול חודשי של המודעה והפקת דו”ח ביצועים חודשי – עלות הפרסום תגדל לפחות בכמה מאות שקלים לחודש.

התשלום לפייסבוק על הפרסום יכול להתבצע באחת משתי דרכים:

1. תשלום לפי קליק (CPC), הנגבה מהמפרסם בכל פעם שמישהו מקליק על המודעה, עד לתקרת הסכום שהוקצב ליום אחד או לתקופה שנקבעה מראש.

2. תשלום לכל אלף חשיפות (CPM), בלי קשר לכמות ההקלקות על המודעה. כמות החשיפות של המודעה מדי יום תלויה בסכום שהוקצב לפרסום בפייסבוק (ליום אחד או תקציב תקופתי).

  
העלות המינימלית לפרסום בפייסבוק היא 10 שקלים ליום אחד, סכום שבתשלום לפי אלף חשיפות יכול להספיק לכמה מאות חשיפות ביום, ובתשלום לפי קליק מספיק לקליקים בודדים – עלות לקליק נעה בדרך כלל בין 0.5 שקלים ל-2 שקלים (עלות נמוכה יחסית לפרסום בגוגלפרסום תוכן שיווקי בטאבולה או קידום כתבה באאוטבריין, למשל).

התקציב היומי מנוצל לאורך כל היום, ולאחר ניצולו המודעה לא תזכה לחשיפה נוספת בפייסבוק באותו היום, עד לתחילת היום הבא ושחרור של תקציב יומי חדש.

אפשרות אחרת לתשלום על פרסום בפייסבוק היא על תקופת פרסום לפי תאריכים מוגדרים מראש, הנושאת בעלות מינימלית של 100 שקלים לתקופה. בתשלום לפי חשיפות, תקציב כזה יספיק לכ-20,000 חשיפות בממוצע למשך כל תקופת הפרסום, ובתשלום לפי קליקים מדובר בתקציב שישיג בין 50 ל-200 קליקים בממוצע.


קליק זה לא לייק, אבל עדיין עושה את העבודה

חשוב לשים לב להבדל בין קליק ל”לייק”: קליק על מודעה אינו לייק לעמוד הפייסבוק, ולא כל מי שיקליק על המודעה יעשה גם “לייק” לעמוד. התשלום עבור פרסום בפייסבוק הוא לפי קליקים, לא לפי הלייקים שהעמוד קיבל מגולשים שהופנו אליו באמצעות המודעה, אבל חשוב להדגיש: זה בסדר גמור. נכון שלפעמים דווקא הלייקים הם אלה שחשובים למפרסם כשהמטרה היא להגדיל את מספר הלייקים של העמוד העסקי, אך בדרך כלל קליק זה מספיק.

שיווק לעסקים קטנים: אלו 5 השיטות הכי טובות לפרסום באינטרנט >>

  
אם המטרה היא חשיפה של עסק או מוצר מסוים, קליק מסמן לנו גולש שנכנס לעמוד הפייסבוק של העסק והתעניין במידע נוסף, וייתכן מאוד שבהמשך יחזור כלקוח, גם אם זה כעבור שלושה חודשים או אפילו שנה – במיוחד כשאותו גולש ממשיך להיחשף באופן קבוע למודעות שנפרסם לו בפייסבוק ופוסטים המקודמים מתוך הדף.

חברת פייסבוק בעצמה כבר הצהירה שכמות החשיפות של מודעה בפייסבוק חשובה יותר מהקליקים ומהלייקים שהיא צוברת לעמוד, והציגה מחקרים לפיהם 99 אחוזים מהמכירות שנוצרו בעקבות פרסום בפייסבוק, הגיעו מלקוחות שראו את המודעה אך לא הקליקו עליה.


לפרסום בפייסבוק יש אפקט גם מחוץ למסך

לכל פרסום בפייסבוק יש השפעה – גם עבור מי שלא לחץ לייק, ואפילו לא הקליק על המודעה.

כך, לדוגמא, אם גולשת בפייסבוק ראתה מודעה על משלוחי פירות אקזוטיים כמתנה ליולדת ולא הביעה התעניינות במודעה באותו רגע (כלומר – לא הקליקה על המודעה ובוודאי שלא לחצה “לייק”), יכול מאוד להיות שכעבור שבועיים, כשתגלה שחברה שלה ילדה, היא תיזכר בפרסום ותחפש את המוצר בדרך אחרת, מחוץ לפייסבוק, ותיצור קשר כדי להזמין משלוח במתנה. בסופו של דבר – זכרו שכל מודעה תקבל תמיד הרבה יותר קליקים מאשר לייקים.

גם אם שיווק עסק בפייסבוק מניב בעיקר קליקים ומעט מאוד לייקים, עדיין מדובר בכלי פרסומי יעיל יותר לעומת פרסום מסורתי כמו מודעות בעיתון או שלטי חוצות, וזול משמעותית.

יעיל יותר – כי כל מודעה בפייסבוק ניתנת למיקוד בדיוק לקהל היעד הרלוונטי, כאשר בכל רגע נתון אפשר לדעת אם המודעה אפקטיבית ועד כמה, ותמיד ניתן לשנות אותה במידת הצורך על מנת לשפר ביצועים. זול משמעותית – כי בעלות פרסום של מודעה בעמוד בעיתון או על שלט חוצות, שלעולם לא נדע כמה אנשים באמת ראו ומי מתוכם בכלל היה רלוונטי לפרסום, אפשר לפרסם בפייסבוק מודעה במשך שנה שלמה לקהל יעד ממוקד, בחשיפה של אלפי גולשים ביום.

     

הפרויקטים שלנו