פרסום בפייסבוק:
10 טיפים לניהול קמפיין מצליח
עדכון אחרון: אוגוסט 2018
אם התנסית בפרסום בפייסבוק לדף העסקי שלך, אתה בטח כבר יודע שזו אחת השיטות היעילות והזולות שיש היום לפרסום עסק באינטרנט. זוהי שיטה ממוקדת ומפולחת שניתן למדידה, בה המודעה מצליחה להגיע בדיוק לקהל היעד המתאים, ובכל רגע במהלך הקמפיין ניתן לבדוק עד כמה המודעה יעילה ולערוך בה שינויים אם יש בזה צורך.
אבל גם אם אתה כבר מכיר היטב את אפשרויות הפרסום בפייסבוק ויודע לכוון מודעה לגברים או לנשים, לראשון לציון או לחיפה, לבני 18-13 או לבנות 55-42, כדאי שתכיר את עשר השיטות הבדוקות של המקצוענים לפרסום בפייסבוק – אלו שיזניקו את ביצועי המודעה שלך לשמיים, יניעו את הגולשים לפעולה וייצרו לך פניות בפועל.
כאן נסביר בדיוק איך עושים את זה.
1. הכנה לפרסום בפייסבוק – לפני הכל
לפני שמתחילים פרסום בפייסבוק, חשוב לדאוג לתשתית טובה לקליטת אוהדים חדשים בדף העסקי שלך, או במילים אחרות – לספק להם את כל מה שהם צריכים לדעת ולראות כדי להצטרף לעמוד, ואולי גם ליצור איתך קשר בהמשך.
תשתית טובה לדף עסקי בפייסבוק כוללת תמונת קאבר יפה ומעוצבת או סרטון תדמית מרשים, תמונת פרופיל מוצלחת, ציון הכתובת המלאה והמדויקת של העסק, מספר טלפון לפניות, כתובת אתר האינטרנט, תוכן שיווקי רלוונטי לחלק ה”אודות” של העמוד, וכמובן – רצף של פוסטים מעניינים ורלוונטיים שיעודדו את המבקרים בדף להצטרף כאוהדים.
2. פילוח המודעה לקהל ממוקד עוד יותר
פרסום מודעה בפייסבוק לפי קריטריונים דמוגרפיים כמו גיל, מין, אזור מגורים או תחומי עניין זה נחמד, אבל כדי להשיג תוצאות מרשימות – נסה לכוון את המודעה לאנשים שכבר ביקרו באתר שלך בזמן האחרון (רימרקטינג), לרשימת תפוצה של כתובות מייל או מספרי טלפון, או מאפיינים התנהגותיים בולטים (חובבי טכנולוגיה, רוכשים באינטרנט באופן קבוע וכדומה).
מלבד פילוח של קהל היעד לפי תחומי עניין כלליים או עמודי פייסבוק מסוימים (שלעתים קרובות תגלה שלמרות שבפועל הם קיימים בפייסבוק – אי אפשר לאתר אותם לצורך מיקוד המודעה), הקהלים הטובים ביותר לפרסום בפייסבוק יהיו גולשים שכבר ביקרו באתר או קראו כתבה שיווקית על העסק וסומנו בפיקסל מעקב, וקהל דומה להם (look alike).
כך, לדוגמא, ניתן לייצר קהל אידיאלי עבור הקמפיין באמצעות יצירת כתבה מעניינת וקידום שלה באתרי תוכן נפוצים על ידי קידום בטאבולה או פרסום כתבה באאוטבריין בשלב הראשון, ובשלב השני – קידום בפייסבוק לכל מי שקרא את הכתבה ולקהל הדומה לו. קהלים איכותיים נוספים יכולים להתבסס על רשימות תפוצה של לקוחות קיימים, לידים שהתקבלו אך עדיין לא הבשילו ללקוחות, מכרים וקולגות.
השיטה שלנו לפרסום באינטרנט:
פרסום כתבה שיווקית בטאבולה או באאוטבריין בשילוב עם קידום בפייסבוק >>
3. בחירת תמונה או סרטון למודעת הפייסבוק שלך
כלל אצבע בפרסום בפייסבוק: התמונה או הסרטון הם אלה שימשכו את העין של הגולשים למודעה, והקופירייטינג הנלווה יקבע אם הם יחליטו להקליק על המודעה. זו אחת הסיבות שמומלץ לנצל את המקום שפייסבוק מאפשרים לטקסט על גבי התמונה, ולהוסיף לה מסר שיווקי מתאים בשטח של עד 20%. טקסט בשטח גדול יותר מ-20% יפגום בחשיפה של המודעה, ולכן מומלץ לא לעבור את המגבלה הזו.
התמונה או הסרטון שתבחר יקבעו במידה רבה עד כמה המודעה שלך תמשוך הקלקות, וצריך להשקיע בבחירה שלהם זמן, מחשבה ואולי גם משאבים (כמו רכישת תמונה ממאגר תמונות, צילום על ידי צלם מקצועי, הפקת סרטון או עיצוב גרפי לפי הצורך). בנוסף, הטקסט שימוקם על התמונה יגרום למסר השיווקי לעבור הרבה יותר מאשר תמונה רגילה ללא טקסט בכלל.
תמונה מוצלחת צריכה להיות מאוד ברורה וייחודית, שתצליח לבלוט בין כל המודעות האחרות המופיעות על המסך. זה אומר שהתמונה שתבחר לא תהיה עמוסה מדי ומלאה בפרטים, אולי עם צבע רקע יוצא דופן (צהוב? טורקיז? ורוד?) או אפילו בשחור-לבן. העיקר: ליצור בידול משמעותי בין המודעה שלך למודעות האחרות.
4. התאם את סוג המודעה למטרה שלה
מודעה שהמטרה שלה היא למקסם כניסות לאתר או לדף נחיתה, צריכה להיות מוגדרת ככזו, כך שכל לחיצה על התמונה המופיעה בה תוביל לקישור הרצוי. אך אם המטרה היא לא להוביל אל אתר חיצוני אלא למקסם חשיפה של פוסט או לחזק מותג בפייסבוק, מומלץ להשתמש דווקא בפוסט תמונה שפורסם בדף – ולפרסם בניוזפיד ובמובייל בלבד (ללא פרסום צד). מודעת פוסט תמונה בדרך כלל תשיג תוצאות טובות יותר מכל מודעה אחרת – גם אם הנוסח והתמונה זהים לחלוטין בשני המקרים.
שינוי קטנטן כזה מסוגל להביא ביצועי מודעה מ-CTR (אחוז ההקלקות מתוך סך החשיפות) של שברירי אחוז, ל-CTR של 4% ומעלה. המשמעות של מודעת פוסט תמונה לעומת פוסט קישור, לדוגמא, היא יותר מקום לטקסט ולפרטים שחשוב לציין, כולל קישור לדף נחיתה או אתר חיצוני.
כניסה ישירה לתוך פוסט תמונה בדף העסקי יכולה לחולל פלאים בכל מה שקשור לחשיפה ומעורבות גולשים, במיוחד אם התמונה טובה ותוכן הפוסט כולל מספר טלפון, מייל וכתובת אתר לפרטים נוספים או לביצוע רכישה.
5. איך נדע אם ביצועי המודעה מספיק טובים?
שיווק בפייסבוק במודעות ניוזפיד או מובייל בדרך כלל יגיע ל-CTR (אחוז הקלקות מתוך סך החשיפות) של לפחות 1% ללא קושי, כך שלמעשה 1 מתוך 100 איש שנחשפו למודעה – יקליקו עליה. במקרה של מודעה טובה, מושכת וממוקדת היטב – אחוז ההקלקות יהיה סביב 4% ויכול להגיע ל-8% ויותר. במקרים מסוימים ה-CTR יגיע גם ל-30% הקלקות מתוך החשיפות, אך אלה מקרים נדירים מאוד (שבהחלט אפשריים).
אם מדובר בפרסום במודעות צד, מודעה סבירה נחשבת למודעה עם CTR שנע בין 0.4% ל-0.7%. מודעה מצוינת יכולה להגיע גם ל-4% ויותר, אבל אלה מקרים מאוד נדירים. עם מוצר מבוקש ותמונה מושכת, אפשרי בהחלט להגיע ל-CTR בשיעור של 1% ומעלה. כשה-CTR של המודעה יורד מתחת ל-1%, מומלץ להחליף את התמונה, הכותרת ונוסח המודעה, ולבחון את הביצועים שלה מחדש.
6. מתי להשאיר את הגולשים בפייסבוק ומתי לשלוח אותם החוצה?
אם מטרת הפרסום היא לייצר מעורבות גולשים (הקלקות, צפיות, לייקים, תגובות, שיתופים ואפילו פניות טלפוניות) – מומלץ לא לשלוח את הגולשים מהמודעה שלך בפייסבוק אל אתר אינטרנט חיצוני, אלא להפנות אותם ישירות אל פוסט בעמוד.
אם המטרה היא לאסוף לידים באמצעות דף נחיתה, מומלץ בהחלט לשלוח את הגולשים לדף חיצוני. כדאי שדף הנחיתה יהיה רגיל ולא טאב בפייסבוק, שזמן הטעינה שלו ארוך משמעותית מדף נחיתה חיצוני ויגרום לנטישת גולשים עוד לפני שהדף יעלה על המסך.
שיווק בפייסבוק יכול להיות גורם משמעותי בהפניית תנועה לאתר או באיסוף לידים באמצעות דף נחיתה, ואז מומלץ להשתמש במודעה לקידום פוסט-קישור שכולל כ-2-3 שורות טקסט ומסתיים בקישור המתאים. מלבד האפשרות לאסוף לידים, זו גם דרך מצוינת למשוך טראפיק לאתר על ידי קישורים למאמרים או כתבות.
7. איך מומלץ לפרסם בפייסבוק – לפי חשיפות או לפי מעורבות?
זו כנראה שאלת השאלות בפרסום בפייסבוק: האם כדאי לפרסם את המודעה בתשלום לפי חשיפות (Impressions) או מעורבות (Engagement)? התשובה היא שזה מאוד תלוי בעסק, במוצר ובמודעה עצמה, אבל המטרה צריכה להיות מאוד ברורה – מודעה שמשיגה מקסימום הקלקות תוך שימוש בתקציב יומי זהה, וזה אומר שצריך לבדוק את שתי האפשרויות ופשוט להשוות בין הביצועים.
בדרך כלל, פרסום בפייסבוק בשיטת מעורבות ישיג יותר הקלקות על המודעה במהלך תקופת הפרסום מאשר פרסום לפי חשיפות, אבל שים לב: כשמדובר במודעה פופולרית או במוצר אטרקטיבי במיוחד – תגלה שלפעמים משתלם יותר לפרסם בפייסבוק לפי חשיפות, ולהשיג הרבה יותר הקלקות ביום תוך שימוש באותו התקציב בדיוק.
רק ניסוי וטעייה יגלו איזו דרך עדיפה למודעה שלך, אבל באופן עקרוני מומלץ להתחיל עם פרסום בפייסבוק לפי מעורבות, לבחון את הביצועים לאחר מספר ימים, ולעבור לפרסום לפי חשיפות אם הביצועים לא מספיק טובים. בהמשך, יש לבדוק באילו מהמקרים הושגו יותר הקלקות על המודעה.
8. פרסום מודעה דרך מנהל המודעות או קידום ממומן (Boost Post)?
פרסום בפייסבוק יכול להתבצע בכמה דרכים: פרסום מודעות (Adverts) דרך מנהל המודעות של פייסבוק, קידום ממומן של העמוד (Promote Page), קידום ממומן של פוסטים מסוימים בעמוד (Boost Post) ועוד.
מבין כל האפשרויות האלו, מודעות פייסבוק דרך מנהל המודעות הן הדרך הזולה ביותר, והאפשרות היחידה לפרסום ממוקד ומפולח לפי קהלים שמורים, רימרקטינג, רשימות תפוצה ועוד, שכפי שכבר ציינו כאן – הם הקהלים הטובים והאיכותיים ביותר לשיווק בפייסבוק. שאר הדרכים לפרסום, Boost Post ו-Promote Page, יקרות באופן משמעותי ממודעות פייסבוק שנבנות דרך מנהל המודעות, וניתן לבצע בהן פילוח קהל גס בלבד.
בשורה התחתונה: קידום ממומן של עמוד או פוסט שלא דרך מנהל המודעות הוא הדרך הקלה והמהירה של פייסבוק להרוויח כסף מבעלי עמודים שלא ממש מבינים בפרסום בפייסבוק ולא יודעים איך להשתמש במנהל המודעות. התוצאות גרועות בהתאם.
9. תוך כמה זמן נדע אם מודעה עובדת או לא?
בהנחה שמטרת השיווק בפייסבוק היא לא לייצר חשיפה מקסימלית אלא לייצר פניות מלקוחות פוטנציאליים, מודעה שעובדת היטב היא מודעה שמקליקים עליה, והרבה. כמו שכבר הוסבר כאן, בפרסום ישירות על הניוזפיד (דסקטופ ומובייל), צריך לכוון לביצועים של 4% לפחות. כדי לדעת אם מודעה מניבה תוצאות טובות או שכדאי להחליף בה תמונה, טקסט או כותרת – מומלץ לאפשר לה לעבוד במשך יומיים כדי להגיע למסקנה חד-משמעית בנושא.
למה? כי לאינטרנט יש לוח זמנים משלו, ויש ימים ושעות מסוימות ביום שתגלה שהם טובים יותר לפרסום בפייסבוק מימים ושעות אחרים. אי אפשר להפעיל מודעה במשך שעות בודדות ולהחליט שהיא פשוט לא טובה, צריך לתת לה זמן לעבוד ולאגור מספיק נתוני חשיפות והקלקות כדי להגיע לתוצאות מהימנות מבחינה סטטיסטית.
10. שלב אחד אחרי הפרסום בפייסבוק: יצירת תשתית לפניות
פרסום בפייסבוק בדרך כלל עובד מצוין ויכול לייצר לך גל של פניות מלקוחות פוטנציאליים, אבל הוא לא זה שיענה במקומך לטלפון, הוא לא ישכנע את הלקוח לקנות ממך ולא יביא לסגירה של העסקה בפועל.
כפי שבדף הפייסבוק חשוב לייצר תשתית לקליטת אוהדים עם תמונות מעוצבות, ציון הפרטים המלאים של העסק ופוסטים עליונים מושקעים במיוחד, מומלץ לדאוג גם לתשתית הנדרשת לקליטת הפניות שמגיעות כתוצאה מפרסום המודעה: ציון של מספר טלפון ישיר וזמין לפניות (ללא מערכת לניתוב שיחות או הודעה קולית ארוכה שרק יבלבלו את הפונים), כתובת מייל תקינה שנבדקת היטב לפני תחילת הפרסום, דף נחיתה שאכן קולט ומעביר אליך את פרטי הקשר של הנרשמים (גם במחשב וגם במכשירים ניידים), וכדומה.
לחצ/י כאן למידע על יעוץ שיווקי או יעוץ בפרסום לעסק.
מליס היא סוכנות תוכן ודיגיטל וחברה לשיווק באינטרנט, המספקת שירותי תוכן ופרסום לחברות ולעסקים בכל הארץ: פרסום בפייסבוק, ניהול דפי פייסבוק, פרסום כתבות תוכן, פרסום בטאבולה, פרסום באאוטבריין, קניית ומכירת לידים, כתיבת תוכן לאתרים ושירותי קופירייטינג.