כתיבת תוכן לאתרים: כך תכתוב טקסט שיווקי שמושך לקוחות

תוכן לאתר הוא אחד הכלים השיווקיים החשובים ביותר שיש. הוא יכול להזרים גולשים, לקדם את העסק ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש – ולשכנע אנשים לקנות. הכל, כמובן, בתנאי שעושים את זה נכון

איך כותבים תוכן לאתר?
5 טיפים לתוכן שיווקי איכותי

כתיבת תוכן לאתרים היא מומחיות בפני עצמה, שמחייבת הבנה בשפה שיווקית, בשיטות לפרסום עסקים באינטרנט המתעדכנות כל הזמן, וכמובן – בכתיבה אפקטיבית ועריכה ברמה גבוהה. כדי לכתוב תוכן לאתר שיענה על הציפיות, כזה שיביא לך גולשים רבים ולקוחות פוטנציאליים, חשוב לשים לב לחמישה גורמים משמעותיים שיעשו את ההבדל.

1. לפני הכל – מטרה

יש שני סוגים עיקריים של תוכן לאתר: הראשון הוא תוכן שיווקי על שירות או מוצר, והשני הוא מאמר או כתבה, כאשר כל אחד מהם מחייב סגנון כתיבה שונה לגמרי.

בעוד שמאמר לאתר אינטרנט (או כתבה) נועד לספק מידע מקצועי וערך מוסף לגולשים, ואולי גם לייצר תנועה לאתר על ידי פרסום באאוטבריין או קידום בטאבולה, כאשר מדובר בקידום מוצר או שירות של העסק – התוכן יהיה קצר, ממוקד וברור, ויעשה שימוש בשפה שיווקית יותר. המטרה של תוכן שיווקי בדף שירות או מוצר היא לשכנע את הגולשים ולהניע אותם לפעולה: ליצור קשר, לרכוש את המוצר, להירשם לרשימת תפוצה וכדומה.

2. מבנה מדויק

למבנה התוכן השיווקי באתר יש חשיבות גדולה, בעיקר כשמדובר באינטרנט, שבו כדאי להימנע מטקסטים ארוכים ולא ממוקדים. בכתיבת התוכן לאתר חשוב שהקורא קודם כל יידע היכן הוא נמצא ומה יש לנו להציע לו, באופן הכי ברור שיש:

  • להתחיל בכותרת מעניינת ופתיח כללי שמסביר בקצרה על החברה, על המוצר או השירות.
  • להדגיש מה המוצר או השירות כולל, את היתרונות העיקריים שלו והכי חשוב – מה יוצא מזה ללקוח?
  • לפרט מספר דוגמאות או לציין שמות של לקוחות קבועים.
  • לסיים בפסקת סיכום והנעה לפעולה (“צור קשר עכשיו”, “לרכישה לחץ כאן” וכדומה).


בכתיבת תוכן לאתרים חשוב לשמור על סגנון אחיד וברור לאורך כל הטקסט – בלי לנסות להתחכם או להפליג בתיאורים ארוכים וציוריים, אתר אינטרנט הוא לא המקום לעשות את זה. אם תכתבו טקסט ארוך מדי, אף אחד לא יקרא אותו ורק תאבדו לקוחות פוטנציאליים.

3. שילוב קישורים

אחד היתרונות הבולטים באינטרנט הוא האפשרות לשלב קישורים בטקסט, כדי להפנות את הגולשים לעמודים רלוונטיים אחרים באתר או לקדם אותם במנועי חיפוש. קישורים יוצאים מדף תוכן באתר יכולים להפנות לתיק עבודות, לגלריה, סרטונים, המלצות של לקוחות ולכל דף רלוונטי אחר שיסייע בקידום המוצר או השירות ויוביל לסגירת עסקה.

4. כתיבת נוסח למנועי חיפוש

נוסח מקוצר למנועי חיפוש קובע כיצד הדף יוצג ברשימת התוצאות במנוע החיפוש, ומורכב מכותרת ומתקציר שיווקי של תוכן הדף בשתי שורות. כאשר אין נוסח כזה שמוגדר במערכת הניהול – מנוע החיפוש יציג את העמוד בתוצאות החיפוש באמצעות טקסט שיימשך אוטומטית מהתוכן המופיע באתר, ולא תמיד ישקף היטב את תוכן העמוד, או יהיה מספיק מעניין כדי להביא להקלקה ולכניסה אליו.   

לפני שמתחילים לבנות אתר חדש, כדאי לוודא שהוא מגיע עם מערכת ניהול תוכן מתקדמת המאפשרת העלאת נוסח מיוחד למנועי חיפוש לכל עמוד תוכן הכולל כותרת, תקציר שיווקי ורשימת מילות מפתח רלוונטיות. בכתיבת נוסח למנועי חיפוש, רצוי לבחור בטקסט ממוקד, ברור ושיווקי, כדי שהגולש יבין בדיוק לאן הקישור מוביל והאם כאן אכן יוכל לקבל את המידע שחיפש.

5. כותרת

הכותרת היא החלק הראשון, הבולט והחשוב ביותר בכל כתיבת תוכן לאתר. היא זו שמופיעה בראש עמוד התוכן, בתוצאות החיפוש בגוגל ובכל פוסט שיקשר אל הדף מהרשתות החברתיות, ולכן גם קובעת אם אנשים יקליקו על הקישור, אם יחליטו להתעמק בטקסט ואם הנושא בכלל ייראה להם מעניין או רלוונטי.  

מעבר למיקסום הקלקות, לכותרת יש משקל חשוב גם בקידום המילים והביטויים המופיעים בה, כך שחשוב לכלול בה את הביטוי הרלוונטי לקידום עמוד התוכן או האתר במנועי חיפוש – ועדיין להצליח לשמור על כותרת אפקטיבית ומעניינת. הנה דוגמא אחת: הכותרת של המאמר הזה 🙂

מליס מספקים שירותי תוכן ופרסום באינטרנטכתיבת תוכן לאתריםקופירייטינג וכתיבה שיווקית, פרסום כתבות באאוטברייןקידום תוכן שיווקי בטאבולהפרסום בפייסבוקניהול דפי פייסבוקפרסום באינסטגרם ועוד.

 

מידע וטיפים נוספים שעשויים לעניין אותך:

הפרויקטים שלנו